-
Viața și aventurile lui Moș Crăciun / The Life and Adventures of Santa Claus (ediție bilingvă română-engleză)
52,90 leiAutor(i): Baum L. Frank
Nr. pagini: 220 pagini
An aparitie: 2024
Editura: Neverland
Autorul capodoperei Vrajitorul din Oz recreeaza legenda magica a lui Moș Craciun, iar ceea ce rezulta este o versiune originala și plina de imaginație. Scrisa în 1902 și devenita clasica, povestea lui L. Frank Baum îi delecteaza pe copiii de toate vârstele prin ineditul și bogația sensurilor ei.
Dragi parinti, de cele mai multe ori sunteti pusi în dificultate în fata avalansei de întrebari pe care le pun copiii în legatura cu Mos Craciun.
De unde vine oare, a fost si el odata copil, unde oare se confectioneaza, de fapt, toate jucariile, cine îl ajuta sa împarta cadouri tuturor copiilor într-o singura noapte din an, pe unde reuseste sa se strecoare si… cum de nu-l aude nimeni? La toate aceste întrebari trebuie sa raspundeti suficient de rapid si de credibil – ca sa nu mai vorbim ca va trebuie fantezie! – astfel încât sa pastrati misterul de la an la an.
Moș Craciun traiește în Valea Râsetelor, acolo unde se afla și castelul lui imens și întortocheat în care se construiesc jucariile. Ucenicii lui, aleși din rândurile rylilor, knookilor, spiridușilor, zânelor și nimfelor, locuiesc împreuna cu el și toți sunt cât se poate de ocupați, de la sfârșitul unui an pâna la urmatorul.
Povestea lui Moș Craciun, așa cum ne-o spune Frank Baum, e plina de ființe fantastice și de vitalitate, de acțiune și de culoare. Micul Claus crește în mijlocul unei paduri fermecate, printre creaturile ei minunate, de la care învața respectul fața de natura și de ritmurile ei. Când descopera lumea larga, Claus începe sa-și doreasca arzator sa aduca bucurie în sufletele copiilor – și astfel cioplește prima jucarie de lemn. Acest lucru nu e vazut cu ochi buni de catre rautacioșii awgasi, iar înfruntarea care urmeaza devine memorabila.
-
Jocuri de societate
52,90 leiAutor(i): Freddy Gârbaci
Nr. pagini: 336 pagini
An aparitie: 2023
Editura: NEVERLAND
Freddy Garbaci (n. 1971 in Corabia, Olt) are studii juridice. Este avocat. A debutat cu o carte de specialitate, dedicata pietei de capital Societati comerciale detinute public. Au urmat Exequatur (2004), Huta in talerele balantei (2006), Alb si albastru (2007).
In 2014 a publicat Paraclet, primul sau roman, prezentat in media ca unul dintre volumele de succes ale anului 2014. “Freddy Garbaci largeste aria de observatie acoperita de proza noastra de azi” scria criticul literar Alex. Stefanescu.
Romanul Jocuri de societate este o carte despre iubire, tradari, coruptie, razbunare si justitie o carte in care interferenta destinelor ofera cititorului numeroase surprize. Stilul si ritmul asigura o lectura de neuitat.
-
Frăția Spionilor
52,90 leiAutor(i): Gabriel I. Nastase , Bogdan A. Papadie
Nr. pagini: 256 pagini
Anul apariţiei: 2023
Editura: NEVERLAND
Profit, societate de consum, indatorare, noi forme de sclavie, dependenta de elite inculte (singura cultura a acestor elite ale umbrei fiind cea a banului), om-consumator, om-dator, om-dependent, om-de-nimic…
Care este rolul serviciilor secrete in toata aceasta nebunie a luptei pentru putere si dominatie planetara? Abia acum au intrat serviciile secrete in acest vortex, sau sunt implicate de cand exista oameni, interese si putere?
Raspunsul autorilor este acela ca exista, de cand lumea si pamantul, un razboi continuu fara de care n-ar exista nici gandul, nici securitatea, nici lumea si nici viata. Acest razboi se numeste cunoastere, care inseamna informatie asimilata, adica nedeterminare inlaturata. Iar serviciile de informatii sunt senzorii, ochii, urechile, analizatorii si sintetizatorii informatiei, care este esenta fiintei umane, a societatii, a securitatii si a vietii.
Cartea de fata schiteaza istoria spionajului mondial si regruparea fortelor implicate de-a lungul veacurilor in confruntarile secrete. Se doreste a fi o introducere in lumea discreta a spionajului, necesara pentru a intelege mai bine faptele si deciziile eroilor implicati in decizii care influenteaza viata tuturor oamenilor
-
Iubirile regale știute și neștiute
51,80 leiAutor(i): Dan-Silviu Boerescu
Nr. pagini: 216 pagini
Anul apariţiei: 2022
Editura: NEVERLAND
Desi monarhia in sine este considerata o institutie de dreptdivin, membrii dinastiilor – regi, regine, principi si principese – sunt si ei oameni, mai ales cand vine vorba de iubire si, chiar, de suferinte din iubire. Ferdinand, pe cand era principe mostenitor(dar si mult dupa aceea, se pare!), a suspinat zadarnic dupa Elena Vacarescu, iar fiul sau cel mare, Carol al II-lea, a fost impiedicat sa-si continue relatia morganatica avuta cu domnisoara Lambrino (chiar daca aceasta i-a daruit un copil)…
Recunoscand rolul istoric jucat de cele cinci generatii ale Familiei Regale a Romaniei, nu putem sa le negam acestora nici calitatea de oameni ai timpului lor (…nu doar ai eternitatii!), de fiinte investite nu doar cu prerogativele dinastice ci si cu atributele lor pur umane (iubirea, in diferitele sale forme de manifestare, nelipsind deloc dintre ele!), care au creionat si personalitatile puternice ale unor fiinte adesea patimase si chiar contradictorii, pe care nu ne-am propus sa le idealizam in vreun fel. Din amalgamul de trasaturi, uneori destul de greu de armonizat, au reiesit figuri luminoase, fascinante si, in ciuda locurilor comune livresti, absolut surprinzatoare. Va invitam sa le devoalam impreuna in filele (pe care unii le-ar putea considera, pripit, iconoclaste) ale acestui volum-antologie consacrat iubirilor stiute sau mai putin stiute care au marcat in fel si chip un secol si jumatate din istoria Familiei Regale si a Romaniei moderne.
-
Povești tulburatoare de iubire din vechii București
51,80 leiAutor(i): Dan-Silviu Boerescu
Nr. pagini: 272 pagini
Anul apariţiei: 2021
Editura: NEVERLAND
Amoru-i un copil pribeag
Ce-n veci cu legi nu poti sa-l stapanesti.
De nu-ti sunt draga, tu mi-esti drag
Si de-mi esti drag, sa te feresti!
…Suna a romanta dar, in fapt, nu-i deloc asa, chiar daca in vechile carciumi bucurestene cu staif melodia (aria!) intrase in repertoriul multor interprete (“dizeuze”, unele dintre ele avand destule in comun cu personajul fictiv originar). Refrenul pentru Habanera din opera Carmen (1875) de Georges Bizet (“L’amour est un oiseau rebelle”) debuta in forta cu ditirambicul “L’amour est enfant de Boheme” al protagonistei dar in prima si, apoi, consacrata versiune romaneasca (inclusiv pe scenele oficiale) a devenit “Amoru-i un copil pribeag” – ceea nu e deloc acelasi lucru, insa surprinde fidel caracterul volatil, ratacitor, nestatornic al iubirii in cheie nu neaparat autohtona.
In Vechii Bucuresti, atat de pitoresti la modul arhaic dar si, in acelasi timp, extrem de receptivi la noutate (fie ca aceasta venea pe filiera greco-fanariota, balcanic-osmanlaie, kiseleffian-muscaleasca, bonjurist-frantuzita, teuton-germanica sau cine mai stie de care, dupa cum bateau bezmetic vanturile Istoriei), iubirea/amorul/liubovul isi facea de cap discretionar, de la vladica la opinca, inflacarand imaginatia poetilor (unii dintre ei numarandu-se printre victimele sale predilecte), risipind avutii nemasurate, contrariind, vai, opinia publica si, nu o data, generand consecinte politice teribile.
Intre aceste coperti am vrut sa alatur o parte dintre legendele sentimentale mai mult sau mai putin cunoscute care jaloneaza harta istorico-afectiva a peisajului din aceasta urbe contradictorie si controversata si care, recompuse livresc, inca reusesc sa produca nu putine satisfactii de substituire unui cititor contemporan deloc inhibat de stereotipurile perpetuate de manuale si de discursul propagandistic “oficial”. – Dan-Silviu Boerescu
-
Figuri ciudate si extravagante din Bucureștii de demult
51,80 leiAutor(i): Dan-Silviu Boerescu
Nr. pagini: 240 pagini
Anul apariţiei: 2021
Editura: NEVERLAND
Bucureștii au fost dintotdeauna un oraș complicat, populat cu personaje uluitoare, care l-au transformat constant intr-un „targ al deșertaciunilor” umane, cu momente succesive de glorie și agonie.
Spectacolul istoric bucureștean a fost animat de o sumedenie de figuri fabuloase, adesea extravagante, care și-au hranit „pohtele” cu o frenezie unica, fie ca era vorba despre iubire, putere, avere sau – da! – mancare (nu doar hrana sufleteasca, ci și rasfaț culinar, al „foalelor” și al minții deopotriva, conform axiomelor „sandamarinului” pastorelian!), dar și cu „ighemoniconul” de rigoare, caci orice traseu existențial era, in fapt, un ritual inițiatic bine intiparit in firidele complicate ale subconștientului colectiv.
Intr-adevar, „fandoseala” bucureștenilor cu nume va fi avut mereu acea doza inerenta de gratuitate, insa pitorescul degajat cu generozitate și candoare de acțiunile lor eroi-comice se integreaza perfect in atmosfera orașului pe care aviatorii interbelici il recunoșteau de departe de la fumul miilor de gratare cu mititei care ardeau necontenit, hranind diacronic visurile, „ambațurile” și, uneori, nebuniile stilate ale „ipochimenilor” de legenda, care au facut ca sub fiecare pietricica din caldaram sa se ascunda cate o farama de istorie picanta – in toate sensurile posibile! Vivat! „Bere, antren, lautari!” Și – de ce nu? –, aici la Porți(i)le Orientului, unde totul este luat cu o inenarabila „ușuratate”, mititei dolofani, mustind de zemuri nenumite, dar indesați temeinic in „fliutele” cu șampanie, spre deznadejdea snoaba a dușmanilor „apelpisiți”…
-
Familia Regală – Istorii Pătimașe
51,80 leiAutor(i): Dan-Silviu Boerescu
Nr. pagini: 224 pagini
Anul apariţiei: 2022
Editura: NEVERLAND
Familia Regala a Romaniei a fost dintotdeauna alcatuita din personaje cu multa personalitate, a caror biografie a fost marcata și de o mulțime de episoade patimașe, in cadrul carora „a iubi – iubire” s-a conjugat in fel și chip.
De la „croazierele erotice infernale” și alte aventuri priapice ale lui Carol al II-lea (Ella Filitti-„Pasarica”, Maria Martini, Mirella Marcovici, Elena Marcheș-Sabie, Ștefania Riegler-Balaceanu, „Foamea Neagra” și „fetele” din Sarindar) la modul inedit prin care fratele penultimului Suveran, Principele Nicolae, a rapit-o pe Ioana Dumitrescu-Doletti, o „Wallis Simpson” a Romaniei, perioada interbelica a abundat in astfel de evenimente inedite.
Nu putem ignora nici trista poveste a Principesei Elisabeta, care a renunțat la tronul Greciei, a fost dorita de alte doua capete incoronate și l-a iubit, in adolescența, pe George Enescu sau de misterul relației Principesei Ileana, devenita apoi Maica Alexandra, cu Emil Bodnaraș, ori de destinul nefericit al Principesei Marioara – „Mignon”: soțul ei a pierit ca JFK, fiind victima primului asasinat regal filmat din istorie.
La cererea lui Carol al II-lea, experimentata Elena Lupescu o recruteaza pe senzuala Yvonne pentru inițierea fiului sau Mihai, un tanar frumos in a carui biografie sentimentala mai apar și „Lulu” Irina Malaxa, Mariella Lotti – o actrița italianca gata sa se calugareasca pentru el, dar și grecoaica Dolly Chrissolegos, o agenta secreta a sovieticilor care, dupa unii, a facut legea pe 23 august 1944 la București. Insa relația dintre Mihai I și Ana de Bourbon-Parma ramane, peste timp, cea mai frumoasa casnicie regala.
Iar Principesa Margareta, de la iubirea din tinerețe pentru viitorul premier britanic Gordon Brown și zvonurile lansate de Securitate despre o presupusa legatura cu Valentin Ceaușescu, ajunge la casatoria tarzie inca dar stabila cu actorul Radu Duda. In fine, viața mai mult sau mai puțin romanțata a lui „Nicholas Michael de Roumanie Medforth-Mills” presupune logodna eșuata cu Rebecca, legatura cu Nicoleta Cirjan și apariția unui copil din flori, Iris Anna, dar și nunta cu Alina Binder.
…Iubirile regale nu inceteaza sa ne fascineze!
-
Cartea Neagră a Bucureștilor de altadată
51,80 leiAutor(i): Dan-Silviu Boerescu
Nr. pagini: 316 pagini
Anul apariţiei: 2021
Editura: NEVERLAND
Deloc intamplator, limba romana cunoaște, de foarte multa vreme, o sumedenie de termeni care alcatuiesc paradigma ce descrie raufacatorii, faptașii sau faptuitorii de rele din fauna interlopa. Hoțul mai era denumit și fur, in vreme ce pungașul era un borfaș mai mic, in special unul tentat, nu doar etimologic, de pungile din buzunarele celor avuți, și, prin extensie de termen, o persoana necinstita, un escroc, un șarlatan, care practica inșelatoria. La nivelul urmator al infracționalitații practicate la scara extinsa și cu violența, se facea trecerea de la hoțul de buzunare la hoțul la drumul mare (sau de codru): talharul era banditul de demult. Acesta mai era desemnat și ca brigand sau lotru (ori, termen și mai invechit, complet uitat astazi – cetaș, adica membru al unei cete de talhari), iar, in ciuda popularitații lui, nici haiducul nu era tocmai un justițiar, care „lua de la bogați și dadea la saraci”, de cele mai multe ori el pastrand și pentru sine o parte insemnata a prazii. Sub influența americaneasca, in perioada interbelica putem vorbi și de apariția gangsterului.
Toate aceste personaje – fie ca ne place s-o recunoaștem sau nu – au contribuit și ele, in felul lor, la scrierea controversatei istorii a Bucureștilor, iar din poveștile lor se poate alcatui o impresionanta Carte Neagra a Orașului, dar una care cuprinde și un consistent capitol de un Roz extrem de senzual…
-
Sânge, aur și foc în vechile capitale românești
47,50 leiAutor(i): Dan-Silviu Boerescu
Nr. pagini: 208 pagini
An aparitie: 2024
Editura: Neverland
Docudrame și mituri istorice însoțite de consemnari din presa despre povești captivante din capitalele vechilor provincii românești
Prezentare
De la Sarmizegetusa antica la Câmpulung Muscel, Curtea de Argeș, Târgoviște, Baia, Siret, Radauți, Vaslui, Piatra Neamț, Roman, Hârlau, Suceava, Iași, Cernauți, Chișinau, Timișoara, Cluj, Alba Iulia sau Bucureștiul modern, istoria capitalelor ținuturilor românești istorice este bântuita, în fapt, de o succesiune de tragedii și situații imposibile…
În ciuda unor tentative din secolul XVI (între care cea a lui Mihai Viteazul, care a realizat, pentru scurt timp, o „uniune personala”… nu a fost deloc singura!), între perioada daco-geta a regilor antici Burebista și Decebal și Marea Unire din 1918, românii și stramoșii acestora au fost teribil de divizați vreme de aproape doua milenii. Prinși la mijloc între interesele diferitelor imperii, dar și lasându-se, uneori, prada unor interese marunte, ei au trait între hotarele mai multor formațiuni statale (cnezate, voievodate, ducate, principate etc.), toate aceste „Țari“ având evoluții contradictorii și, adesea, ajungând sa se lupte între ele fratricid pentru supremația regionala. În acest context mai mereu însângerat, au existat o sumedenie de „capitale” mai mici sau mai mari, de „reședințe domnești“ sau religioase gata sa se devoreze între ele…
-
Apusul stelelor de tinichea
47,50 leiAutor(i): Bițuică Dan
Nr. pagini: 248 pagini
An aparitie: 2023
Editura: NEVERLAND
Apusul stelelor de tinichea surprinde societatea romaneasca in vremea comunismului, cu puțin timp inainte de Revoluție. Prezinta viața așa cum era atunci, cu lipsuri, cu nedreptați, cu teama și neincrederea oamenilor, cu revolta lor interioara care pe zi ce trecea devenea din ce in ce mai puternica, pana intr-o zi, cand a devenit o Revoluție ce a daramat comunismul.
Emil, protagonistul carții, nu pierde nicio ocazie de a-i comunica soției lui resentimentele pe care le are pentru modul in care comuniștii conduc țara și pentru traiul de zi cu zi, plin de lipsuri.
El și soția lui, Marcela, se iubesc ca-n prima și impreuna au un fiu, care in ultimii ani nu a avut o relație buna cu tatal deoarece tanarul a ales sa mearga in viața pe alt drum decat cel dorit de tatal sau pentru el. Dar cei doi barbați se impaca inainte ca Emil sa fie trimis in America in interes de serviciu.
Inainte de plecare, Emil și șeful lui trec prin niște experiențe neașteptate, umilitoare chiar, care ii fac sa urasca și mai mult comuniștii.
Ajunși in America, oamenii descopera o noua viața, insa nu se pot bucura de ea și nu o pot admira prea mult deoarece sunt impiedicați de insoțitorii lor, care nu voiau ca romanii sa vada cat de diferit și cat de bun este traiul americanilor in comparație cu al lor.
In America, Emil este martorul modului in care șeful sau, satul de traiul din Romania, alege sa ramana in țara straina. Dar lucrurile nu se intampla oricum, ci conform unui plan bine pus la punct de barbat, așa incat nimeni sa nu banuiasca despre ce este vorba. Intors in țara, Emil se bucura nespus de revederea cu soția lui, care inainte de plecare il intrebase daca va alege sa ramana in America. Același lucru il intrebase și fiul lui, Cosmin, ba chiar ii sugerase sa nu se mai intoarca in țara. Nu dupa multa vreme, Emil ajunge pe mana Securitații. Are noroc și reușește sa scape cand izbucnește Revoluția și ajunge acasa. Din pacate, fiul lui este ucis. Ani mai tarziu, protagonistul iși da seama ca multe lucruri au ramas la fel in țara, ca la putere sunt foștii comuniști, iar fiul lui, care și-a dat viața pentru libertate și pentru un trai mai bun, a murit, practic, degeaba.
-
Umbra Turnului Babel peste piramide. Imperiile antichității: Egipt, Babilon, Sumer, Asiria, Fenicia
42,50 leiAutor(i): Dan-Silviu Boerescu
Nr. pagini: 208 pagini
An aparitie: 2025
Editura: Neverland
Între imperiile Antichitații, Egiptul, Babilonul, Sumerul, Asiria sau Fenicia au reprezentat forme speciale de agregare a societații, care au creat deopotriva mituri seducatoare și structuri politico-militare solide, apte sa susțina civilizații înfloritoare, trasând evoluția umanitații între Mesopotamia și Valea Nilului.Sumerul pare sa fie primul loc din lume „guvernat“ de cuvântul scris – faimoasa scriere cuneiforma –, ceea ce a marcat începutul propriu-zis al istoriei omenirii.
Iar Babilonul nu este numai legenda Turnului Babel, o poveste emblematica despre diversitatea culturala, regasita și în Biblie, ci și construcția imperiala a unor straluciți conducatori, precum Hammurabi sau Nabucodonosor.
Polii de putere din bogatul bazin economic al Mesopotamiei au alternat între Asiria și Babilon. Dupa ce a fost cucerit și distrus de invadatorii asirieni, Babilonul a renascut spectaculos.
Vreme de milenii, Egiptul Antic a proiectat Divinitatea pe Pamânt, faraonul preluând adesea semnificația lui Ra, zeul suprem – Soarele. Dar, în egala masura, ca instituție sociala ordonatoare, cu toate „accidentele“ de creștere inerente, a funcționat impecabil, generând o civilizație remarcabila, perpetuata – nu doar simbolic – prin piramidele și templele din Valea Regilor, care continua sa ne fascineze și astazi…
-
Leagănul civilizației europene. Elada, Roma și Bizanțul
42,50 leiAutor(i): Jackson Poliakoff
Nr. pagini: 192 pagini
An aparitie: 2025
Editura: Neverland
Docu-drame și mituri controversate despre Ingrid Bergman, o legenda a cinematografiei universale cu o viața care bate filmul…Potrivit revistei Life, impresia pe care a lasat-o la Hollywood dupa ce a turnat aici primul ei film – Intermezzo – a fost cea a unei „fete înalte, cu parul castaniu-deschis și ochi albaștri, care era dureros de timida, dar prietenoasa și cu un zâmbet cald, neprefacut“.Hollywood devine caminul lui Ingrid Bergman timp de un deceniu, dar îl parasește când, în urma unei aventuri extraconjugale, ramâne însarcinata cu pasionalul regizor Roberto Rosselini. Dar lumea înca nu era pregatita sa accepte ca „o calugarița se poate îndragosti de un italian“. Dimpotriva, publicul prefera imaginea ei enigmatica din Casablanca, pelicula definitorie a epocii, când America se pregatea sa intre în razboi.
Ingrid era departe de imaginea standard a unei „papușele“ de pe platourile marilor studiouri. Era înalta, având – la 1,75 metri – un ascendent fizic evident asupra celebrului sau partener din Casablanca, Humphrey Bogart, caruia i-au trebuit pantofi cu talpa de 7,6 centimetri (!) ca sa nu para „ridicol de scund“. (Din același motiv, unui alt actor cu care ea trebuia sa filmeze scene romantice într-o producție similara i s-au construit rampe speciale pe platou!) De asemenea, nu accepta decât un machiaj extrem de simplu, refuzând „orbirea sintetica“ practicata de regula în cazul altor vedete feminine.
O femeie asumata, casatorita – și divorțata – de trei ori, mama a patru copii, Ingrid Bergman a șocat și prin numarul relativ mare de celebritați din industria cinematografica cu care a avut relații patimașe, de la Spencer Tracy la Gregory Peck sau de la Gary Cooper la Howard Hughes.
Mai târziu, celebra ei fiica Isabella Rossellini declara: „Ea a aratat ca femeile sunt independente, ca vor sa-și spuna propria poveste, vor sa preia inițiativa, dar nu pot pentru ca, adesea, cultura noastra sociala nu le permite femeilor sa se rupa de anumite reguli“.











