• (0)

    Cronos autodevorându-se. Volumul 2

    Autor(i): Dumitru Popescu

    Nr. pagini: 314 pagini

    Anul apariției: 2021

    Editura: Hoffman

    Ceausescu s-a hotarat sa lase in pace randul ce-i dadea de furca si a impins maldarul de file, parca gata sa se ambaleze intr-un dialog, dar in ultima clipa s-a razgandit. S-a lasat doar pe spatarul scaunului si a intrebat moale, cu plictiseala initiala, acum expusa nestingherit: „Si ce vezi tu rau in faptul ca niste scriitori tineri se adreseaza, printr-o telegrama, secretarului general al partidului? l-a intrebat pe Mizil.N-au scris nici la Europa Libera, nici la americani. Nici chiar la Moscova!”, si si-a intors spre mine sageata unui ochi fals amenintator. Mizil nu s-a lasat, a mai comentat ceva, dar se vedea ca numai de forma, ca sa nu-i dea pe loc satisfactie sefului. Ii stia obiceiul de a taia uneori elanuri provocate de un zel deplasat, prin dusul rece al logicii simple, elementare, una exclusiv de bun simt. „Mai lasati-i, mai, in pace, sa respire si ei, nu-i dadaciti atata! Ei se supara, ei se impaca, asa sunt scriitorii. Vad ca noi, pe aici, mai trebuie sa ne obisnuim cu democratia, ei au deprins-o repede.“

    Dumitru Popescu, Panorama rasturnata a mirajului politic
    26,50 lei
  • (0)

    Cronos autodevorându-se. Volumul 1

    Autor(i): Dumitru Popescu

    Nr. pagini: 302 pagini

    Anul apariției: 2021

    Editura: Hoffman

    Dintr-o trasatura de condei, viata lejera, de auditori de cursuri si clienti ai bibliotecilor, cozeuri ironici si bine distantati de societate, trotteuri si cronicari ai strazii, s-a schimbat cu o suta optzeci de grade. Legitimatia studenteasca a aparut deodata minora si aproape inutila, inlocuita chiar de a doua zi cu una scortoasa, purtand antetul revistei, fotografie si stampila oficiala, de ziarist. Identitatea publica a capatat alta dimensiune, neacoperita inca, fireste, de valoarea intrinseca a prestatiei, dar imediat convertibila in autoritate. Tot de a doua zi, in practica zilnica s-a instalat un nou reflex: lectura presei. Nu rasfoirea distrata a gazetei de catre functionarul public inainte de a-si scoate mapele pe masa de lucru, nici incomoda lectura a titlurilor de catre calatorul din tramvai sau piguleala curioasa a faptului divers pe bancile din parcuri, ci efortul avizat de a te tine la curent „cu evenimentul”, urmarirea directiilor de orientare in sfera profesionala si, nu in ultimul rand, „competenta” apreciere critica a productiei de pe tot esichierul bransei.
    Din momentul intrarii in arena, am dispus fiecare de cate o masa de birou, pe care am exersat la inceput elementare gesturi profesionale, iar apoi am imortalizat, pe rand, poza „ganditorului”, a „inspiratului”, a „expeditivului”, a „sententiosului” sau a „torturatului” de idei inca nediscernabile. Biroul acela a devenit, timp de zeci de ani, un fel de cochilie a melcului; e drept, n-am carat-o in spate, mai degraba am fost carat de ea, dar in acest desen viata s-a circumscris ca intr-un cerc magic, consumandu-se zi si noapte in galopul frenetic al „cailor de curse”, cu nimic altceva in fata decat linia de sosire.

    Dumitru Popescu,  Aburul halucinogen al cernelii
    26,50 lei
  • (0)

    Cenușa din ornic

    Autor(i): Dumitru Popescu

    Nr. pagini: 414 pagini

    Anul apariției: 2021

    Editura: Hoffman

    De ce ai fugit de pedeapsa? Te facusesi de cremene. Daca nu toata, partea de suflet ce trebuia intoarsa cu fata spre inceputuri. Ce greseala enorma, sa ma asiguri ca ai platit, fara sa platesti! Sa refuzi sa-ti achiti datoria, acum, sub ochii mei avizi, nerabdatori, dispusi sa accepte si o rascumparare tarzie, oricat de tarzie!
    A ne retrai trecutul, impreuna, insemna, cum vezi, a ne infiora de groaza pentru ce faptuisem unul impotriva altuia, si fiecare impotriva lui insusi, a recunoaste deschis ca mintile ni se ratacisera, ca am fost pacatosi, rai, nesimtitori, flusturatici, frivoli, si ca necazurile ce se abatusera asupra noastra le meritam din plin, cum meritam orice lovitura a soartei, mania ei turbata. Retrairea nu insemna sa ne mandrim, cum faceai tu, cu asceze inventate. Nu insemna sa ne drapam in faldurile unor false virtuti manastiresti. Dimpotriva, cerea sa smulgem de pe noi tot ce acoperea, si ascundea privirilor celuilalt, plagile, hidosenia vietii gresite, terfelite aiurea, prin locuri sordide, opuse firilor noastre, idealurilor noastre, dreptului nostru la fericire adevarata.
    Fiecare noua «dezvaluire» imi confirma ca ai tras chiulul destinului si, implicit, ca m-ai trisat. Tacit si expres, mi-ai cultivat incredintarea ca fata de soarta, si fata de mine, esti chit. Aceasta a fost crima ta. Ai sperat ca ma poti insela. Ai avut superficialitatea sa-ti inchipui ca vei stapani sufletul meu cu mainile netrecute printr-un foc purificator.

    Dumitru Popescu, Cenusa din ornic
    26,50 lei
  • (0)

    Cândva, după ignozirea din Paradis

    Autor(i): Dumitru Popescu

    Nr. pagini: 454 pagini

    Anul apariției: 2023

    Editura: Hoffman

    „Descopereau ca traiesc ceva similar iubirii, fara a fi, de buna seama, iubire. Isi vin in intampinare cu gingasie si tandrete, si cu o enorma dorinta de a surprinde un strop de fericire in ochii celuilalt. Fraternizeaza in reproducerea ritualului iubirii. Prin urmare, iubire sintetizata in laborator – ca o serie de substante tamaduitoare menite sa salveze oameni aflati in suferinta. Iubire, ca panaceu al bolilor de decrepitudine, al singuratatii de senectute, al slabirii imunitatii morale. De unde gasisera ei, dintr-odata, aceste resurse, fara de care nu te poti arunca intr-o simbioza, mai ales cand nu preexista sentimentul catalizator veritabil? Combustia sufleteasca si trupeasca se producea la presiunea disperarii? Isi pune fiecare in joc intuitiile, reflexele, virtutile neconsumate, pastrate ca prin minune intr-o pestera a fiintei? Au tasnit de acolo, prin simpla declansare a ardoarei si vointei, sensibilitate, afectiune, calinitate, dorinta, putere de daruire si de absorbtie a esentelor vitale? Daca ar veni, in aceasta suita, si iubirea originara, pasiunea, dependenta psihica si biologica, daca toate aceste valori pe care si le-au resuscitat s-ar aglutina si ar capata har cosmic?”

    33,90 lei
  • (0)

    Boala și moartea lui Eminescu

    Autor(i): Nicolae Georgescu

    Nr. pagini: 314 pagini

    Anul apariției: 2021

    Editura: Hoffman

    „Cand am dat sa plec, intrara cativa tineri – trei – in uniformele lor de elevi ai Scoalei de Infanterie. Se apropiara de catafalc si, intr-o concentrare pioasa, se aplecara peste el si rostira incet, mai mult in soapta, un cuvant, un nume: „Veronica”.
    Infanteristii imi facura impresia ca aveau sa se achite de o datorie imperioasa, ce nu putea suferi nicio amanare, si ca trebuia onorata, punctual, orice s-ar fi intamplat, in aceeasi zi, cu orice sacrificiu. Aceasta era, doara, dorinta expresa a nefericitului poet, de a „spune” acest nume „pe inchisele-i pleoape”:
    „Si eu as vrea ca unul, venind de mine-aproape,
    Sa-mi spuie al tau nume pe-nchisele-mi pleoape”.
    Si baietii, s-au tinut de cuvant…
    Inmormantarea s-a facut abia in ziua de 17 iunie, intr-o sambata, pe la orele 4 dupa amiaza, din cauza marei si sufocantei arsite, ce se lasase asupra orasului. Cheltuielile le-a suportat Ministerul Instructiunii Publice, dupa staruinta fostului secretar general Profesorul Stefan C. Mihailescu, bun prieten si mare admirator al defunctului. Lume multa intelectuala: literati, ziaristi, advocati, medici, artisti dramatici, pictori, sculptori si studenti. Venise si Lascar Catargiu, care, ca barbat politic, se simtea obligat, sa-i aduca, prin prezenta sa, un pios omagiu, aceluia, care, cu un osebit talent, a sustinut, ca prim redactor al ziarului ,,Timpul“, ideea conservatoare. A depus si coroane, atat in numele sau personal, cat si din partea partidului.”

    Mihail Canianu (Adevarul, 16 iunie 1933, p. 3)
    33,90 lei
  • (0)

    Biletul la control!

    Autor(i): Dumitru Popescu

    Nr. pagini: 230 pagini

    Anul apariției: 2021

    Editura: Hoffman

    Din felul cum se spunea odinioara despre cineva ca are principii, parea sa reiasa ca e vorba de un om cu tabieturi. Un om sucit, nitelus ingradit, oricum dificil, cu care nu era intotdeauna prea placut sa ai de-a face. Principiile erau, in alta acceptiune, o componenta a pedanteriei. Dar, si intr-un caz si in altul, era o meteahna, o scranteala, o forma de alinare mintala. „Va scot eu principiile din cap” – striga cate un sef la subalternii ce vadeau vagi reziduuri de personalitate. Persoanele publice trebuiau sa strige frecvent ,,Pleaca ai nostri! Vin ai nostri!” – varianta moderna a dictonului „Regele e mort! Traiasca regele!”.
    Politicienii considera principiile catuse la maini. Isi poate permite sa aiba principii un individ care nu aspira la nimic, care nu are ce pierde sau ce castiga. A carui singura avutie ramane originalitatea. Sau cel care isi subordoneaza viata unui ideal de lupta dezinteresat. Dar, printre cei ce nazuiesc sa parvina, rar se gaseste cineva dispus sa-si ,,inchida viata”, sa-si rateze cariera de dragul principiilor.
    Timp de milenii, o mare parte a omenirii a avut drept ghid etic decalogul bibliei – chintesenta teoretica a pacatelor si a oprelistilor fundamentale. Cele zece porunci au fost interpretate si adaptate de fiecare societate in conformitate cu idealurile ei materiale. Nicio oranduire, oricat de inumane erau bazele pe care se sprijinea, nu a indraznit sa repudieze aceste principii. Le-a incalcat insa tacit. Nimeni nu s-a batut vreodata cu pumnii in piept afirmand ca viciul este cultul sau.
    Un principiu suprem a fost si este: „Cel tare il suprima pe cel slab”. Dar el nu a fost niciodata afisat, nu a devenit o deviza publica, nu a fost introdus intre intelepciunile clasice. Dimpotriva, s-a propovaduit mila, caritatea.

    26,50 lei
  • (0)

    Atelierul de vară

    Autor(i): Dumitru Popescu

    Nr. pagini: 434 pagini

    Anul apariției: 2022

    Editura: Hoffman

    Pictorul se inveseli: Dar ce logica e aici? Cu figura aceasta de robot auster, neindurator si impasibil voiai sa faci furori printre femeile si asa blazate, vegetand la temperatura camerei, intrate, cele mai multe ireversibil, in rutina „caii de mijloc”? Grozava strategie, chiar pentru un Don Juan inacrit in esecuri! isi zise. Aproape uitase ca e vorba de el insusi, si optiunea de viata a modelului din portrete i se paru stupida si caraghioasa. Pentru ca masca adoptata stresa, complexa, inhiba si indeparta, la randul ei, iremediabil. Cine nu stie, gandi, ca femeia asteapta de la barbat in primul rand omagiu, unul exprimabil intr-un milion de feluri, in functie de temperament, educatie, experienta si intensitate a afectivitatii, stare materiala, elocinta, inventivitate, gen psihic si alte particularitati masculine. Omagiu, omagiu, omagiu! – cer ele continuu, intr-un limbaj ce oscileaza de la frust la sofisticat, ca si prin priviri, gesturi, zambete orgolioase ori mieroase, aluzii, multumiri anticipate sau mici recompense. „Pai cu aceste sageti de silex (ca ale vanatorului preistoric) le trimiteai tu omagiu?” ceru Dan portretului sa-i explice ratiunea straniei tactici.

    33,90 lei
  • (0)

    Efectul fluturelui. O poveste Sunshade

    Autor(i): Darius Gorcea

    Nr. pagini: 416 pagini

    An aparitie: 2024

    Editura: Neverland

    Când îl citești pe Darius Gorcea, știi înca de la primele pagini ca ai de-a face cu un copil excepțional. Calitatea scriiturii, îmbrațișarea personajelor și maniera prin care transmite mesajul și emoția te impresioneaza, pur și simplu. Apoi afli ca Darius e un adolescent. Unul talentat și capabil sa te poarte prin lumile noi pe care le creeaza cu grija, având capacitatea de a construi conflictul fundamental dintre bine și rau, dintre lumina și întuneric și de a crea personaje în jurul lui. Și nu orice fel de personaje. Unele credibile, care te fac sa le iei partea pe tot parcursul desfașurarii conflictului arhetipal.

    Darius scrie frenetic, intens și își asuma lumile construite cu generozitate. L-am cunoscut pe vremea când terminase primul lui roman, Copiii Aștrilor, pe care îl scrisese în numai jumatate de an. Și, deschizând cartea, mi-am dat seama ca, daca nu mi-ar fi spus nimeni ca e scrisa de un copil, practic, aș fi putut crede ca acolo sunt rândurile unui scriitor experimentat. Atât de mult m-a impresionat talentul lui, dar și implicarea în actul de creație, încât mi-am propus, înca de atunci, sa-l urmaresc.

    Îmi povestea ca lucreaza la un nou roman, unul și mai complex, pentru a întregi ideile conturate în Copiii Aștrilor și pentru a le da atât personajelor, cât și lumii pe care ele o construiesc o consistența și mai profunda. N-au trecut multe luni de la discuția aceea și am vazut și Efectul Fluturelui, o carte care îți prinde atenția înca de la prima pagina și te ține acolo, în lumea intensa a personajelor, pâna la ultima litera. Și, deși pe cele doua romane nu le despart o perioada prea lunga de timp, evoluția e vizibila și spune multe despre potențialul acestui adolescent care și-a facut o misiune din propriul talent și din spunerea poveștilor generației lui, pentru ca ele sa dainuie în timp.

    Darius Gorcea are toate șansele sa devina unul dintre cei mai importanți scriitori ai timpurilor ce vin. Prezinta toate semnele clinice ale unui talent excepțional, care îl macina înca de pe acum. Și nu doar ritmul în care scrie, ci și cel în care evolueaza ca scriitor te duc cu gândul la biografiile creatorilor care au schimbat paradigme în cultura. De aceea, Darius Gorcea merita citit, urmarit și cunoscut.

    Carmen Dumitrescu

    scriitor și jurnalist

    63,50 lei
  • (0)

    Călătorie plăcută printre tainele limbii române!! Manual de Receptarea textului scris pentru studenții străini

    Autor(i): Raluca Ghenţulescu , Loredana Miclea

    Nr. pagini: 204 pagini

    An aparitie: 2024

    Editura: Pro Universitaria

    Calatorie placuta printre tainele limbii romane! Manualul de Receptarea textului scris pentru studentii straini aduce numeroase noutati si o perspectiva permisiva insemnata asupra invatarii limbii romane de catre studentii straini, avand ca principale obiective: informarea, invatarea, pregatirea temeinica si afilierea cercetarii studentilor de la APLR – Anul Pregatitor de Limba Romana pentru straini, si militand pentru finalitatea ca acestia sa ajunga la performanta de a scrie lucrari academice apreciate la un nivel universitar. In acest sens, noi, ca autoare, am redactat o paleta metodologica diversificata, care vine in sprijinul receptarii unei multitudini de texte cu trimitere la o pleiada de subiecte atent alese, in care am inserat, fireste, si multe sectiuni de terminologie proprie. Tematica este variata si foarte bine documentata, aducand constant si lamuriri suplimentare, precum si un vadit interes in privinta cazuisticii folclorului literar romanesc si a eruditiei paremiologice a poporului nostru, pe care le imbinam cu aspectele lexico-gramaticale.

    Ne-am dorit ca acest manual sa se ridice la anumite standarde de calitate, in ceea ce priveste nivelul stiintific abordat, avand in vedere faptul ca noi ne desfasuram activitatea de cadre didactice universitare in Centrul de Cercetare Etica Aplicata din UTCB (Universitatea Tehnica de Constructii Bucuresti) si predam in cadrul APLR – Anul Pregatitor de Limba Romana pentru straini din FILS (Facultatea de Inginerie in Limbi Straine), discipline precum: Receptarea textului scris, Receptarea textului oral, Redactare si compozitie, Limbaje specializate. Tocmai de aceea, manualul a fost scris pastrand toate rigorile stiintifice optime si necesare pentru a fi recomandat oricarui potential autor de lucrari stiintifice. De asemenea, noi, ca autoare, consideram ca acest manual de „Receptarea textului scris”, Calatorie placuta printre tainele limbii romane este extrem de util deoarece, in Romania, au avut loc multe schimbari socio-politice in ultimii ani, schimbari de bun augur care permit migrarea studentilor din diverse state ale lumii care au ales Romania tocmai pentru a-si continua studiile si pentru a-si edifica pregatirea academica, iar in prezent avem nevoie de astfel de manuale care sa contribuie la intregirea si definirea unui corpus de lucrari cu caracter didactic pe tema receptarii textului scris in limba romana (Autoarele)

    47,90 lei
  • Out Of Stock
    (0)

    Stela Popescu. O artistă neconvențională

    Autor(i): Dan-Silviu Boerescu

    Nr. pagini: 208 pagini

    An aparitie: 2024

    Editura: Neverland

    Viața marii actrițe ar fi putut fi foarte bine scenariul unui film cu nemaipomenite rasturnari de situație. Formidabila Stela Popescu (21 decembrie 1935, Slobozia-Hodorogea, Orhei, Basarabia româneasca – 23 noiembrie 2017, București) a fost nu doar o fabuloasa actrița de teatru, film și televiziune. A realizat cuplete celebre alaturi de Ștefan Banica și Alexandru Arșinel, a jucat în mii de spectacole, a fost ea însași un mare și uimitor spectacol, nu întotdeauna însa unul cu momente fericite.

    Stela Popescu s-a nascut dincolo de Prut, într-o familie de învațatori modești, iar prima amintire pe care o avea bine întiparita în memorie era invadarea Basarabiei – reunita în 1918 cu România, dupa un secol de cotropire ruseasca – de catre armata sovietica. În 1940, tatal ei, considerat intelectual – deci „dușman de clasa” – este deportat în Siberia, iar mama se refugiaza împreuna Stela în România, la Brașov. În 1953, Stela Popescu susține examenul de admitere la facultate și este repartizata la Facultatea de Limba Rusa „Maxim Gorki“, la care renunța dupa un an și jumatate, când intra în echipa Teatrului Ministerului de Interne.

    În 1956, dupa ce, în fine, este admisa la Institutul de Arta Teatrala și Cinematografica, în paralel continua sa susțina spectacole de teatru. La sfârșitul facultații, spre bucuria ei, este repartizata la Teatrul din Brașov, acolo unde ajunge sa susțina 400 de spectacole pe an…

    36,90 lei
  • (0)

    Dem Rădulescu. Dincolo de hohotul de râs

    Autor(i): Dan-Silviu Boerescu

    Nr. pagini: 192 pagini

    An aparitie: 2024

    Editura: Neverland

    — Acuma, zau, nu vreți sa bem o bere și sa sacrificam niște mici? Scena din gara cu Vasilica Tastaman și Sebastian Papaiani, când, în filmul Asta-seara dansam în familie, personajul lui Dem – seducatorul profesionist Temistocle – își ispitește „victima“ cu mititei ramâne de departe cea mai amuzanta din întreaga cinematografie româneasca.

    Dar ce diferența uluitoare între actorul și povestitorul exuberant – o „instituție a comediei”, dupa formula Rodicai Tapalaga facuta celebra de Liviu Ciulei – și, pe de alta parte, omul sobru, atât de interiorizat, inapt pentru tradiționala bașcalie româneasca! Marele actor de comedie Dem Radulescu – cel care facea sa râda o întreaga națiune ori de câte ori aparea la televizor (…era și, la propriu, un mare colecționar de televizoare, având câteva zeci adunate acasa) sau era auzit la Radio, la „Unda Vesela” – era în viața de zi cu zi un om destul de puțin „amuzant”. La petreceri, bunaoara, când amicii îl rugau sa le spuna bancuri, de cele mai multe ori el refuza. Despre Dem ( Bibanu’ / Bibu) s-au țesut însa nenumarate legende și circula o mulțime de povești mai mult sau mai puțin credibile, dar întotdeauna savuroase…

    Așa cum s-a tot citat, Dem Radulescu obișnuia sa spuna ca „unii ramân în istorie, și alții nu ramân nicaieri”. El a ramas.

    36,90 lei
  • (0)

    Anda Călugăreanu. Un înger nedreptățit

    Autor(i): Dan-Silviu Boerescu

    Nr. pagini: 2o8 pagini

    An aparitie: 2024

    Editura: Neverland

    Anda Calugareanu a fost un personaj chinuit, distrus de boala, de problemele în casnicia cu Dan Tufaru (un mare seducator care a parasit-o pentru Vasilica Tastaman) și de handicapul copilului ei. Tatal ei ar fi vrut-o balerina, dar, respinsa de noua ori la IATC(!), devine o celebritate a muzicii și televiziunii, fara a avea studii de specialitate.

    De fapt, nici nu o chema Anda, ci Anca, însa marele artist comic Mircea Crișan, care a invitat-o sa apara într‑un spectacol pe scena Salii Palatului, i l-a schimbat pentru a evita o sonoritate suparatoare.

    Dupa o suferința crunta în dragoste, Anda a fost macinata, încet-încet, de o maladie necruțatoare. Nu a putut fi salvata nici macar de un elev al lui Einstein, care anterior îl tratase cu succes pe Ceaușescu. A luptat pâna în ultimul moment, dorindu-și sa reziste de dragul fiicei ei, Ioana – o ființa cu atâtea probleme, care au constituit subiecte exploatate cu cinism de mass-media. Dar boala chinuitoare a învins într-un final cu mare impact pentru presa, când ziarele au înregistrat tiraje uluitoare ale edițiilor speciale.

    Artista avea, pe lânga un uriaș talent nativ și o carisma copleșitoare, un magnetism inconfundabil, fiind una dintre cele mai iubite artiste din România. În ultimele luni ale vieții, ajunsese însa doar o umbra a vedetei care stralucea pe micile ecrane.

    Viața și cariera ei ascund însa o mulțime de controverse și ciudate întorsaturi de situație. Anda Calugareanu a suferit cumplit și a plâns încontinuu înainte sa moara. Erau lacrimile unui înger mereu nedreptațit…

    36,90 lei