Show
  • (0)

    Cronos autodevorându-se. Volumul 1

    Autor(i): Dumitru Popescu

    Nr. pagini: 302 pagini

    Anul apariției: 2021

    Editura: Hoffman

    Dintr-o trasatura de condei, viata lejera, de auditori de cursuri si clienti ai bibliotecilor, cozeuri ironici si bine distantati de societate, trotteuri si cronicari ai strazii, s-a schimbat cu o suta optzeci de grade. Legitimatia studenteasca a aparut deodata minora si aproape inutila, inlocuita chiar de a doua zi cu una scortoasa, purtand antetul revistei, fotografie si stampila oficiala, de ziarist. Identitatea publica a capatat alta dimensiune, neacoperita inca, fireste, de valoarea intrinseca a prestatiei, dar imediat convertibila in autoritate. Tot de a doua zi, in practica zilnica s-a instalat un nou reflex: lectura presei. Nu rasfoirea distrata a gazetei de catre functionarul public inainte de a-si scoate mapele pe masa de lucru, nici incomoda lectura a titlurilor de catre calatorul din tramvai sau piguleala curioasa a faptului divers pe bancile din parcuri, ci efortul avizat de a te tine la curent „cu evenimentul”, urmarirea directiilor de orientare in sfera profesionala si, nu in ultimul rand, „competenta” apreciere critica a productiei de pe tot esichierul bransei.
    Din momentul intrarii in arena, am dispus fiecare de cate o masa de birou, pe care am exersat la inceput elementare gesturi profesionale, iar apoi am imortalizat, pe rand, poza „ganditorului”, a „inspiratului”, a „expeditivului”, a „sententiosului” sau a „torturatului” de idei inca nediscernabile. Biroul acela a devenit, timp de zeci de ani, un fel de cochilie a melcului; e drept, n-am carat-o in spate, mai degraba am fost carat de ea, dar in acest desen viata s-a circumscris ca intr-un cerc magic, consumandu-se zi si noapte in galopul frenetic al „cailor de curse”, cu nimic altceva in fata decat linia de sosire.

    Dumitru Popescu,  Aburul halucinogen al cernelii
    26,50 lei
  • (0)

    Cenușa din ornic

    Autor(i): Dumitru Popescu

    Nr. pagini: 414 pagini

    Anul apariției: 2021

    Editura: Hoffman

    De ce ai fugit de pedeapsa? Te facusesi de cremene. Daca nu toata, partea de suflet ce trebuia intoarsa cu fata spre inceputuri. Ce greseala enorma, sa ma asiguri ca ai platit, fara sa platesti! Sa refuzi sa-ti achiti datoria, acum, sub ochii mei avizi, nerabdatori, dispusi sa accepte si o rascumparare tarzie, oricat de tarzie!
    A ne retrai trecutul, impreuna, insemna, cum vezi, a ne infiora de groaza pentru ce faptuisem unul impotriva altuia, si fiecare impotriva lui insusi, a recunoaste deschis ca mintile ni se ratacisera, ca am fost pacatosi, rai, nesimtitori, flusturatici, frivoli, si ca necazurile ce se abatusera asupra noastra le meritam din plin, cum meritam orice lovitura a soartei, mania ei turbata. Retrairea nu insemna sa ne mandrim, cum faceai tu, cu asceze inventate. Nu insemna sa ne drapam in faldurile unor false virtuti manastiresti. Dimpotriva, cerea sa smulgem de pe noi tot ce acoperea, si ascundea privirilor celuilalt, plagile, hidosenia vietii gresite, terfelite aiurea, prin locuri sordide, opuse firilor noastre, idealurilor noastre, dreptului nostru la fericire adevarata.
    Fiecare noua «dezvaluire» imi confirma ca ai tras chiulul destinului si, implicit, ca m-ai trisat. Tacit si expres, mi-ai cultivat incredintarea ca fata de soarta, si fata de mine, esti chit. Aceasta a fost crima ta. Ai sperat ca ma poti insela. Ai avut superficialitatea sa-ti inchipui ca vei stapani sufletul meu cu mainile netrecute printr-un foc purificator.

    Dumitru Popescu, Cenusa din ornic
    26,50 lei
  • (0)

    Cândva, după ignozirea din Paradis

    Autor(i): Dumitru Popescu

    Nr. pagini: 454 pagini

    Anul apariției: 2023

    Editura: Hoffman

    „Descopereau ca traiesc ceva similar iubirii, fara a fi, de buna seama, iubire. Isi vin in intampinare cu gingasie si tandrete, si cu o enorma dorinta de a surprinde un strop de fericire in ochii celuilalt. Fraternizeaza in reproducerea ritualului iubirii. Prin urmare, iubire sintetizata in laborator – ca o serie de substante tamaduitoare menite sa salveze oameni aflati in suferinta. Iubire, ca panaceu al bolilor de decrepitudine, al singuratatii de senectute, al slabirii imunitatii morale. De unde gasisera ei, dintr-odata, aceste resurse, fara de care nu te poti arunca intr-o simbioza, mai ales cand nu preexista sentimentul catalizator veritabil? Combustia sufleteasca si trupeasca se producea la presiunea disperarii? Isi pune fiecare in joc intuitiile, reflexele, virtutile neconsumate, pastrate ca prin minune intr-o pestera a fiintei? Au tasnit de acolo, prin simpla declansare a ardoarei si vointei, sensibilitate, afectiune, calinitate, dorinta, putere de daruire si de absorbtie a esentelor vitale? Daca ar veni, in aceasta suita, si iubirea originara, pasiunea, dependenta psihica si biologica, daca toate aceste valori pe care si le-au resuscitat s-ar aglutina si ar capata har cosmic?”

    33,90 lei
  • (0)

    Boala și moartea lui Eminescu

    Autor(i): Nicolae Georgescu

    Nr. pagini: 314 pagini

    Anul apariției: 2021

    Editura: Hoffman

    „Cand am dat sa plec, intrara cativa tineri – trei – in uniformele lor de elevi ai Scoalei de Infanterie. Se apropiara de catafalc si, intr-o concentrare pioasa, se aplecara peste el si rostira incet, mai mult in soapta, un cuvant, un nume: „Veronica”.
    Infanteristii imi facura impresia ca aveau sa se achite de o datorie imperioasa, ce nu putea suferi nicio amanare, si ca trebuia onorata, punctual, orice s-ar fi intamplat, in aceeasi zi, cu orice sacrificiu. Aceasta era, doara, dorinta expresa a nefericitului poet, de a „spune” acest nume „pe inchisele-i pleoape”:
    „Si eu as vrea ca unul, venind de mine-aproape,
    Sa-mi spuie al tau nume pe-nchisele-mi pleoape”.
    Si baietii, s-au tinut de cuvant…
    Inmormantarea s-a facut abia in ziua de 17 iunie, intr-o sambata, pe la orele 4 dupa amiaza, din cauza marei si sufocantei arsite, ce se lasase asupra orasului. Cheltuielile le-a suportat Ministerul Instructiunii Publice, dupa staruinta fostului secretar general Profesorul Stefan C. Mihailescu, bun prieten si mare admirator al defunctului. Lume multa intelectuala: literati, ziaristi, advocati, medici, artisti dramatici, pictori, sculptori si studenti. Venise si Lascar Catargiu, care, ca barbat politic, se simtea obligat, sa-i aduca, prin prezenta sa, un pios omagiu, aceluia, care, cu un osebit talent, a sustinut, ca prim redactor al ziarului ,,Timpul“, ideea conservatoare. A depus si coroane, atat in numele sau personal, cat si din partea partidului.”

    Mihail Canianu (Adevarul, 16 iunie 1933, p. 3)
    33,90 lei
  • (0)

    Biletul la control!

    Autor(i): Dumitru Popescu

    Nr. pagini: 230 pagini

    Anul apariției: 2021

    Editura: Hoffman

    Din felul cum se spunea odinioara despre cineva ca are principii, parea sa reiasa ca e vorba de un om cu tabieturi. Un om sucit, nitelus ingradit, oricum dificil, cu care nu era intotdeauna prea placut sa ai de-a face. Principiile erau, in alta acceptiune, o componenta a pedanteriei. Dar, si intr-un caz si in altul, era o meteahna, o scranteala, o forma de alinare mintala. „Va scot eu principiile din cap” – striga cate un sef la subalternii ce vadeau vagi reziduuri de personalitate. Persoanele publice trebuiau sa strige frecvent ,,Pleaca ai nostri! Vin ai nostri!” – varianta moderna a dictonului „Regele e mort! Traiasca regele!”.
    Politicienii considera principiile catuse la maini. Isi poate permite sa aiba principii un individ care nu aspira la nimic, care nu are ce pierde sau ce castiga. A carui singura avutie ramane originalitatea. Sau cel care isi subordoneaza viata unui ideal de lupta dezinteresat. Dar, printre cei ce nazuiesc sa parvina, rar se gaseste cineva dispus sa-si ,,inchida viata”, sa-si rateze cariera de dragul principiilor.
    Timp de milenii, o mare parte a omenirii a avut drept ghid etic decalogul bibliei – chintesenta teoretica a pacatelor si a oprelistilor fundamentale. Cele zece porunci au fost interpretate si adaptate de fiecare societate in conformitate cu idealurile ei materiale. Nicio oranduire, oricat de inumane erau bazele pe care se sprijinea, nu a indraznit sa repudieze aceste principii. Le-a incalcat insa tacit. Nimeni nu s-a batut vreodata cu pumnii in piept afirmand ca viciul este cultul sau.
    Un principiu suprem a fost si este: „Cel tare il suprima pe cel slab”. Dar el nu a fost niciodata afisat, nu a devenit o deviza publica, nu a fost introdus intre intelepciunile clasice. Dimpotriva, s-a propovaduit mila, caritatea.

    26,50 lei
  • (0)

    Atelierul de vară

    Autor(i): Dumitru Popescu

    Nr. pagini: 434 pagini

    Anul apariției: 2022

    Editura: Hoffman

    Pictorul se inveseli: Dar ce logica e aici? Cu figura aceasta de robot auster, neindurator si impasibil voiai sa faci furori printre femeile si asa blazate, vegetand la temperatura camerei, intrate, cele mai multe ireversibil, in rutina „caii de mijloc”? Grozava strategie, chiar pentru un Don Juan inacrit in esecuri! isi zise. Aproape uitase ca e vorba de el insusi, si optiunea de viata a modelului din portrete i se paru stupida si caraghioasa. Pentru ca masca adoptata stresa, complexa, inhiba si indeparta, la randul ei, iremediabil. Cine nu stie, gandi, ca femeia asteapta de la barbat in primul rand omagiu, unul exprimabil intr-un milion de feluri, in functie de temperament, educatie, experienta si intensitate a afectivitatii, stare materiala, elocinta, inventivitate, gen psihic si alte particularitati masculine. Omagiu, omagiu, omagiu! – cer ele continuu, intr-un limbaj ce oscileaza de la frust la sofisticat, ca si prin priviri, gesturi, zambete orgolioase ori mieroase, aluzii, multumiri anticipate sau mici recompense. „Pai cu aceste sageti de silex (ca ale vanatorului preistoric) le trimiteai tu omagiu?” ceru Dan portretului sa-i explice ratiunea straniei tactici.

    33,90 lei
  • (0)

    Efectul fluturelui. O poveste Sunshade

    Autor(i): Darius Gorcea

    Nr. pagini: 416 pagini

    An aparitie: 2024

    Editura: Neverland

    Când îl citești pe Darius Gorcea, știi înca de la primele pagini ca ai de-a face cu un copil excepțional. Calitatea scriiturii, îmbrațișarea personajelor și maniera prin care transmite mesajul și emoția te impresioneaza, pur și simplu. Apoi afli ca Darius e un adolescent. Unul talentat și capabil sa te poarte prin lumile noi pe care le creeaza cu grija, având capacitatea de a construi conflictul fundamental dintre bine și rau, dintre lumina și întuneric și de a crea personaje în jurul lui. Și nu orice fel de personaje. Unele credibile, care te fac sa le iei partea pe tot parcursul desfașurarii conflictului arhetipal.

    Darius scrie frenetic, intens și își asuma lumile construite cu generozitate. L-am cunoscut pe vremea când terminase primul lui roman, Copiii Aștrilor, pe care îl scrisese în numai jumatate de an. Și, deschizând cartea, mi-am dat seama ca, daca nu mi-ar fi spus nimeni ca e scrisa de un copil, practic, aș fi putut crede ca acolo sunt rândurile unui scriitor experimentat. Atât de mult m-a impresionat talentul lui, dar și implicarea în actul de creație, încât mi-am propus, înca de atunci, sa-l urmaresc.

    Îmi povestea ca lucreaza la un nou roman, unul și mai complex, pentru a întregi ideile conturate în Copiii Aștrilor și pentru a le da atât personajelor, cât și lumii pe care ele o construiesc o consistența și mai profunda. N-au trecut multe luni de la discuția aceea și am vazut și Efectul Fluturelui, o carte care îți prinde atenția înca de la prima pagina și te ține acolo, în lumea intensa a personajelor, pâna la ultima litera. Și, deși pe cele doua romane nu le despart o perioada prea lunga de timp, evoluția e vizibila și spune multe despre potențialul acestui adolescent care și-a facut o misiune din propriul talent și din spunerea poveștilor generației lui, pentru ca ele sa dainuie în timp.

    Darius Gorcea are toate șansele sa devina unul dintre cei mai importanți scriitori ai timpurilor ce vin. Prezinta toate semnele clinice ale unui talent excepțional, care îl macina înca de pe acum. Și nu doar ritmul în care scrie, ci și cel în care evolueaza ca scriitor te duc cu gândul la biografiile creatorilor care au schimbat paradigme în cultura. De aceea, Darius Gorcea merita citit, urmarit și cunoscut.

    Carmen Dumitrescu

    scriitor și jurnalist

    63,50 lei
  • (0)

    Călătorie plăcută printre tainele limbii române!! Manual de Receptarea textului scris pentru studenții străini

    Autor(i): Raluca Ghenţulescu , Loredana Miclea

    Nr. pagini: 204 pagini

    An aparitie: 2024

    Editura: Pro Universitaria

    Calatorie placuta printre tainele limbii romane! Manualul de Receptarea textului scris pentru studentii straini aduce numeroase noutati si o perspectiva permisiva insemnata asupra invatarii limbii romane de catre studentii straini, avand ca principale obiective: informarea, invatarea, pregatirea temeinica si afilierea cercetarii studentilor de la APLR – Anul Pregatitor de Limba Romana pentru straini, si militand pentru finalitatea ca acestia sa ajunga la performanta de a scrie lucrari academice apreciate la un nivel universitar. In acest sens, noi, ca autoare, am redactat o paleta metodologica diversificata, care vine in sprijinul receptarii unei multitudini de texte cu trimitere la o pleiada de subiecte atent alese, in care am inserat, fireste, si multe sectiuni de terminologie proprie. Tematica este variata si foarte bine documentata, aducand constant si lamuriri suplimentare, precum si un vadit interes in privinta cazuisticii folclorului literar romanesc si a eruditiei paremiologice a poporului nostru, pe care le imbinam cu aspectele lexico-gramaticale.

    Ne-am dorit ca acest manual sa se ridice la anumite standarde de calitate, in ceea ce priveste nivelul stiintific abordat, avand in vedere faptul ca noi ne desfasuram activitatea de cadre didactice universitare in Centrul de Cercetare Etica Aplicata din UTCB (Universitatea Tehnica de Constructii Bucuresti) si predam in cadrul APLR – Anul Pregatitor de Limba Romana pentru straini din FILS (Facultatea de Inginerie in Limbi Straine), discipline precum: Receptarea textului scris, Receptarea textului oral, Redactare si compozitie, Limbaje specializate. Tocmai de aceea, manualul a fost scris pastrand toate rigorile stiintifice optime si necesare pentru a fi recomandat oricarui potential autor de lucrari stiintifice. De asemenea, noi, ca autoare, consideram ca acest manual de „Receptarea textului scris”, Calatorie placuta printre tainele limbii romane este extrem de util deoarece, in Romania, au avut loc multe schimbari socio-politice in ultimii ani, schimbari de bun augur care permit migrarea studentilor din diverse state ale lumii care au ales Romania tocmai pentru a-si continua studiile si pentru a-si edifica pregatirea academica, iar in prezent avem nevoie de astfel de manuale care sa contribuie la intregirea si definirea unui corpus de lucrari cu caracter didactic pe tema receptarii textului scris in limba romana (Autoarele)

    47,90 lei
  • (0)

    Un tren spre Moscova

    Autor(i): Elena Gorokhova

    Nr. pagini: 384 pagini

    An: 2024

    Editura: Corint

    În Rusia de după Al Doilea Război Mondial, visul unei fete poate fi un act de sfidare.

    În spatele Cortinei de Fier, într-un orășel rusesc, Sașa trăiește într-o casă plină de secrete și visează să devină actriță. Pleacă la Moscova pentru a da admitere la Școala de Artă Dramatică, înfruntându-și mama și bunicii și părăsindu-l pe Andrei, prima ei dragoste.

    Înaintea plecării, Sașa descoperă jurnalul ascuns al unchiului ei, Kolia, dat dispărut în misiune chiar și după atâția ani de la încheierea războiului. În paginile jurnalului, Kolia demască minciunile oficiale și dezvăluie adevărul despre atrocitățile comise de Stalin. Cu ajutorul acestor revelații și inspirată de tragica poveste de iubire a unchiului ei, Sașa termină cursurile de teatru, tot mai determinată să trăiască o mie de vieți pe scenă. După absolvire, își începe cariera la Teatrul Bolșoi din Leningrad, unde Andrei, aparatcic în cadrul Partidului Comunist, devine cenzorul muncii sale și, totodată, protectorul ei din umbră. Când un secret din trecut iese la lumină, ambițiile Sașei converg cu îndatoririle lui Andrei, punând-o în postura de a decide dacă visurile sale merită sacrificiul inerent și dacă bunica ei avea dreptate atunci când îi repeta obsesiv că totul va fi bine.

    68,90 lei
  • (0)

    Librăria uitată din Paris

    Autor(i): Daisy Wood

    Nr. pagini: 384 pagini

    An: 2024

    Editura: Corint

    O ficțiune istorică a cărei acțiune se desfășoară în jurul unei librării pariziene, personajele principale gravitând în jurul acesteia, legate de aceeași incomensurabilă dragoste pentru carte, pentru oameni dincolo de vremurile grele și suferința îndurată.

    Povestea pendulează între Parisul anilor 1940, aflat sub asediul trupelor germane, și prezent, împletind destine, secrete și iubiri eterne.

    63,50 lei
  • (0)

    Ascunsă în zăpadă

    Autor(i): Viveca Sten

    Editura: Crisis Press

    Primul volum al seriei bestseller Crimele din Åre

    Drepturi vândute în 14 teritorii

    Un cadavru este găsit într-o telecabină chiar când în Åre începe sezonul de schi. Trupul e înghețat complet, buzele îi sunt subțiate din pricina frigului. Multe indicii sugerează că ar fi vorba despre o crimă.

    Inspectorul Daniel Lindskog are acasă un copil nou-născut și o iubită surescitată. Agenta Hanna Ahlander a fugit în Åre după ce a fost silită să-și dea demisia de la poliția din Stockholm în aceeași zi în care iubitul ei a părăsit-o. În scurtă vreme, cei doi ajung implicați în ancheta din jurul victimei înghețate.

    Asupra ținutului se pregătește să se dezlănțuie o furtună. Temperatura scade și tot mai multe vieți sunt în pericol. Câte vieți vor mai fi luate înainte ca adevărul să fie scos la lumină?

    Ascuns în zăpadă este primul volum al noii serii Crimele din Åre, cu acțiunea plasată în Alpii Suedezi. În stilul ei caracteristic, Viveca Sen țese laolată peisaje grandioase și personaje puternic conturate, realizând o poveste de suspans hipnotizantă.

    62,50 lei
  • (0)

    Toate fantomele din mașinărie. Iluzii ale nemuririi în era digitală

    Autor(i): Elaine Kasket

    Nr. pagini: 400 pagini

    An: 2023

    Editura: Corint

    În era digitală în care trăim, ne simțim constrânși să stocăm și să împărtășim cât mai multe informații personale. Dar ce se va întâmpla cu acestea (postările de pe Facebook, TikTok, LinkedIn sau Twitter, ori fotografiile de pe Instagram) atunci când vom trece în neființă? În ce mod vrem să își aducă aminte de noi ceilalți? Ce drepturi vor avea cei care rămân în urma noastră asupra datelor noastre personale? Ce se păstrează privat și ce va deveni public?

    La aceste întrebări – și nu numai –, autoarea ne propune câteva răspunsuri, într-o manieră interesantă, captivantă și emoționantă, îmbinând în mod echilibrat poveștile adevărate cu o cercetare științifică riguroasă.

    71,50 lei