Show
  • (0)

    Constantin Lucaci. În căutarea Legendei Personale

    Autor(i): Dorina Sgaverdia

    Editura: Palimpsest

    Constantin Lucaci. În căutarea Legendei Personale este o carte care, în primul rând, scapă printre degetele genurilor literare. Nu e , cum era de aşteptat, studiu critic, interviu, reportaj sau monografie. E din toate câte un pic, dar şi ceva în plus. Adică e şi o bună carte de literatură, situată la lizierea dintre realitate şi ficţiune. Prin aceasta însă nu-și trădează defel subiectul. Căci tot ce se relatează şi fixează în paginile ei, mărturii biografice, aprecieri estetice, documente, vizează și conturează viața și opera unui mare sculptor român, Constantin Lucaci, personalitate artistică de marcă, laureat al Premiului Herder în 1984. Lui îi aparțin miraculoasele fântâni cinetice, ansambluri monumentale, rezultate dintr-o ingenioasă combinare a oțelului cu piatra, care ocupă un loc de cinste în orașe precum București, Constanța, Brăila, Drobeta-Turnu Severin și Reșița. De asemenea, sculpturile sale din oțel inoxidabil se găsesc atât în numeroase muzee, instituții publice și colecții particulare din țară, cât și în orașe din afara României ca Anvers, Copenhaga, Ferrara, Milano, Roma etc. În Veneția, de exemplu, se află Fucina degli Angeli, iar în Calabria în 2007 s-a inaugurat, sub egida Vaticanului, Muzeul Constantin Lucaci în Sanctuarul San Francesco di Paola. Cartea consacrată de Dorina Sgaverdia lui Constantin Lucaci beneficiază, în plus, de reproduceri de calitate ale unor lucrări reprezentative, ea fiind tipărită între coperțile unui singur volum în două limbi : română și engleză.

    30,90 lei
  • Out Of Stock
    (0)

    Constantin Lucaci. In search of personal myth

    Autor(i): Dorina Sgaverdia

    Editura: Palimpsest

    Constantin Lucaci. În căutarea Legendei Personale este o carte care, în primul rând, scapă printre degetele genurilor literare. Nu e , cum era de aşteptat, studiu critic, interviu, reportaj sau monografie. E din toate câte un pic, dar şi ceva în plus. Adică e şi o bună carte de literatură, situată la lizierea dintre realitate şi ficţiune. Prin aceasta însă nu-și trădează defel subiectul. Căci tot ce se relatează şi fixează în paginile ei, mărturii biografice, aprecieri estetice, documente, vizează și conturează viața și opera unui mare sculptor român, Constantin Lucaci, personalitate artistică de marcă, laureat al Premiului Herder în 1984. Lui îi aparțin miraculoasele fântâni cinetice, ansambluri monumentale, rezultate dintr-o ingenioasă combinare a oțelului cu piatra, care ocupă un loc de cinste în orașe precum București, Constanța, Brăila, Drobeta-Turnu Severin și Reșița. De asemenea, sculpturile sale din oțel inoxidabil se găsesc atât în numeroase muzee, instituții publice și colecții particulare din țară, cât și în orașe din afara României ca Anvers, Copenhaga, Ferrara, Milano, Roma etc. În Veneția, de exemplu, se află Fucina degli Angeli, iar în Calabria în 2007 s-a inaugurat, sub egida Vaticanului, Muzeul Constantin Lucaci în Sanctuarul San Francesco di Paola. Cartea consacrată de Dorina Sgaverdia lui Constantin Lucaci beneficiază, în plus, de reproduceri de calitate ale unor lucrări reprezentative, ea fiind tipărită între coperțile unui singur volum în două limbi : română și engleză.

    30,66 lei
  • (0)

    Constantin Tanase. Lumea ca spectacol… de revistă

    Autor(i): Dan-Silviu Boerescu

    Nr. pagini: 208 pagini

    An aparitie: 2024

    Editura: Neverland

    „Era rau cu der, die, das,/ Da-i mai rau cu davai ceas!/ Davai ceas, davai moșie,/ Harașo tovarașie!”: unul dintre miturile legate de Constantin Tanase este ca el și-ar fi gasit sfârșitul fiind executat, în august 1945, de catre Armata Roșie! În realitate, Tanase a pierit din cauze pur medicale, însa e de remarcat ca actorul, titanul teatrului de revista românesc, nu s-a temut niciodata sa abordeze și cele mai delicate subiecte politice.

    Fondatorul și directorul Teatrului Carabuș, pe care a debutat inclusiv Maria Tanase (sub pseudonimul Mary Athanasiu), a stralucit pe propria scena – pe care a jucat pâna când sala luat efectiv foc! –, dar și în turneele prin țara sau în strainatate, ajungând pâna în fața piramidelor egiptene.

    A avut și tot felul de inițiative de marketing și PR! A adus-o, de pilda, la București pe superba Regina a Tropicelor Josephine Baker, pe care a dus-o de la Gara de Nord pâna la Capșa, parcurgând Calea Victoriei într-o trasurica trasa de un struț. A organizat la Arenele Romane și prima corrida din România, dar taurii erau batrâni și leneși, așa ca a trebuit sa-i vânda unei macelarii, care i-a transformat în hrana pentru soldați.

    La Paris, s-a întâlnit într-un restaurant cu Charlie Chaplin și au petrecut împreuna o seara memorabila Le‑a facut pe toate și a fost iubit de toți, chiar daca multa vreme a fost complexat de dimensiunile „trompei” sale, fiind poreclit Nasaila.

    Înaintea trivialului Bula de mai târziu, a fost eroul omului simplu și necajit, ale carui dureri le-a înțeles perfect și împreuna cu care a facut mereu haz de necaz

    36,90 lei
  • Out Of Stock
    (0)

    Craiova Maxima, campioana mai multor iubiri

    Autor(i): Dan-Silviu Boerescu

    Nr. pagini: 208 pagini

    An aparitie: 2024

    Editura: Neverland

    A fost „Știința“, „Campioana unei mari iubiri“, „Craiova Maxima“, prima echipa din România ajunsa în semifinalele unei competiții europene intercluburi, o formație care, la un moment dat, dadea 10 jucatori la Naționala.

    Dupa scandalul cu Federația Româna de Fotbal și dezafilierea din 2011, Universitatea Craiova a luat-o de la capat cu doua echipe care poarta un razboi fratricid, revendicând numele, culorile și tradiția campioanei la care au stralucit Oblemenco, Balaci, Crișan, Ștefanescu sau Camataru: CSU (patronata de Mihai Rotaru) și FCU 1948 (a lui Adrian Mititelu).

    Dincolo de meandrele justiției, adevarul absolut nu îl deține nimeni, însa o reconciliere pare din ce în ce mai puțin posibila.

    Ramâne însa suita de legende despre care da socoteala și imnul scris de Adrian Paunescu: 

    Oltenia, Eterna Terra Nova, 

    Un cântec are astazi și-n priviri: 

    Hai, Universitatea! Hai, Craiova! 

    Tu, Campioana unei mari iubiri!

    36,90 lei
  • (0)

    Crima imperfectă. Anchetele colonelului Antonescu

    Autor(i): Dan Antonescu

    Nr. pagini: 224 pagini

    An: 2024

    Editura: Corint

    Crima imperfectă este un volum palpitant ca un policier, însă totul pornește de la fapte și personaje reale. Cartea relatează povestea unui caz adevărat de crimă, soluționat, în 1998, de autor – care, la vremea respectivă, făcea parte din Serviciul Omoruri din cadrul Poliției Capitalei. Un taximetrist descoperă în apropiere de Piața Victoriei un sac cu o jumătate de cadavru. După câteva zile, este găsită și cealaltă jumătate.

    Fără camere de supraveghere, fără telefoane mobile, fără internet sau rețele de socializare, polițiștii au rezolvat acest caz aparent imposibil.

    52,90 lei
  • (0)

    Croitoresele de la Auschwitz

    Autor(i): Lucy Adlington

    Nr. pagini: 432 pagini

    Anul apariţiei: 2021

    Editura: Bookzone

    Viața lor a atârnat de un fir de ață…

    Un tiv descusut, un material ars cu fierul de călcat, orice greșeală le putea aduce moartea celor 25 de croitorese din atelierul de modă înființat în interiorul lagărului Auschwitz-Birkenau. Însă fiecare rochie reușită însemna o nouă șansă la viață și o nouă șansă de a-și croi drumul spre libertate.

    O cronică plină de emoție a destinelor femeilor care și-au croit drumul spre supraviețuire în timpul Holocaustului, creând ținute sclipitoare într-un atelier de modă inedit înființat chiar în inima întunecată a unuia dintre cele mai temute lagăre ale morții.

    În timpul Holocaustului, 25 de tinere închise în temutul lagăr de concentrare Auschwitz-Birkenau – majoritatea femei și fete de origine evreiască – au fost selectate pentru a croi, într-un salon de modă special, haine extravagante pentru femeile din elita nazistă. Toate sperau că această muncă le va ține departe de camerele de gazare.

    Atelierul de creație – care purta numele de Atelierul de croitorie de lux – a fost înființat de Hedwig Höss, soția comandantului lagărului, și patronat de soțiile ofițerilor și gardienilor SS. Aici, croitoresele au produs haine de calitate pentru toate evenimentele SS de la Auschwitz, dar și pentru doamnele din înalta societate a Berlinului nazist.

    Inspirată din surse diverse – inclusiv din interviuri cu singura croitoreasă rămasă încă în viață –, cartea dedicată croitoreselor de la Auschwitz urmărește destinele acestor femei curajoase. Legăturile familiale și cele de prietenie care le-au unit le-au ajutat nu doar să facă față persecuțiilor zilnice, ci și să facă planuri de rezistență în interiorul lagărului.

    51,80 lei
  • (0)

    Cronos autodevorându-se. Volumul 1

    Autor(i): Dumitru Popescu

    Nr. pagini: 302 pagini

    Anul apariției: 2021

    Editura: Hoffman

    Dintr-o trasatura de condei, viata lejera, de auditori de cursuri si clienti ai bibliotecilor, cozeuri ironici si bine distantati de societate, trotteuri si cronicari ai strazii, s-a schimbat cu o suta optzeci de grade. Legitimatia studenteasca a aparut deodata minora si aproape inutila, inlocuita chiar de a doua zi cu una scortoasa, purtand antetul revistei, fotografie si stampila oficiala, de ziarist. Identitatea publica a capatat alta dimensiune, neacoperita inca, fireste, de valoarea intrinseca a prestatiei, dar imediat convertibila in autoritate. Tot de a doua zi, in practica zilnica s-a instalat un nou reflex: lectura presei. Nu rasfoirea distrata a gazetei de catre functionarul public inainte de a-si scoate mapele pe masa de lucru, nici incomoda lectura a titlurilor de catre calatorul din tramvai sau piguleala curioasa a faptului divers pe bancile din parcuri, ci efortul avizat de a te tine la curent „cu evenimentul”, urmarirea directiilor de orientare in sfera profesionala si, nu in ultimul rand, „competenta” apreciere critica a productiei de pe tot esichierul bransei.
    Din momentul intrarii in arena, am dispus fiecare de cate o masa de birou, pe care am exersat la inceput elementare gesturi profesionale, iar apoi am imortalizat, pe rand, poza „ganditorului”, a „inspiratului”, a „expeditivului”, a „sententiosului” sau a „torturatului” de idei inca nediscernabile. Biroul acela a devenit, timp de zeci de ani, un fel de cochilie a melcului; e drept, n-am carat-o in spate, mai degraba am fost carat de ea, dar in acest desen viata s-a circumscris ca intr-un cerc magic, consumandu-se zi si noapte in galopul frenetic al „cailor de curse”, cu nimic altceva in fata decat linia de sosire.

    Dumitru Popescu,  Aburul halucinogen al cernelii
    26,50 lei
  • (0)

    Cronos autodevorându-se. Volumul 2

    Autor(i): Dumitru Popescu

    Nr. pagini: 314 pagini

    Anul apariției: 2021

    Editura: Hoffman

    Ceausescu s-a hotarat sa lase in pace randul ce-i dadea de furca si a impins maldarul de file, parca gata sa se ambaleze intr-un dialog, dar in ultima clipa s-a razgandit. S-a lasat doar pe spatarul scaunului si a intrebat moale, cu plictiseala initiala, acum expusa nestingherit: „Si ce vezi tu rau in faptul ca niste scriitori tineri se adreseaza, printr-o telegrama, secretarului general al partidului? l-a intrebat pe Mizil.N-au scris nici la Europa Libera, nici la americani. Nici chiar la Moscova!”, si si-a intors spre mine sageata unui ochi fals amenintator. Mizil nu s-a lasat, a mai comentat ceva, dar se vedea ca numai de forma, ca sa nu-i dea pe loc satisfactie sefului. Ii stia obiceiul de a taia uneori elanuri provocate de un zel deplasat, prin dusul rece al logicii simple, elementare, una exclusiv de bun simt. „Mai lasati-i, mai, in pace, sa respire si ei, nu-i dadaciti atata! Ei se supara, ei se impaca, asa sunt scriitorii. Vad ca noi, pe aici, mai trebuie sa ne obisnuim cu democratia, ei au deprins-o repede.“

    Dumitru Popescu, Panorama rasturnata a mirajului politic
    26,50 lei
  • (0)

    Cronos autodevorându-se. Volumul 3

    Autor(i): Dumitru Popescu

    Nr. pagini: 440 pagini

    Anul apariției: 2021

    Editura: Hoffman

    Intr-o dimineata, in timpul promenadei, am fost dus sa vad un han de tip meridional, situat pe mamelonul statiunii. Colombe d’or avea o curte intinsa, cateva mese sub un palc de copaci si multe frunze moarte ravasite de vantul trist al inceputului de toamna. „Hai sa bem o limonada”, a propus cineva si, fara sa raspundem, ne-am apropiat de mesele pustii. „Uite-l pe Yves Montand”, a exclamat acelasi; intorcand capul, l-am vazut pe actor in picioare, conversand cu o doamna asezata pe scaun in fata unei sticle cu vin. Era ca si cand ne-am fi dus la brutarie sa luam paine si ne-am fi trezit la tejghea alaturi de Charles de Gaulle. Dandu-ne seama ca frizam indiscretia, ne-am asezat la intamplare, langa prima masa. Doamna statea cu spatele la noi si cu mana dreapta invartea paharul pe jumatate plin cu vin rosu. Marele sansonetist, vedeta cinematografica de talie internationala, sprijinit in pumn de tablia mesei, putin inclinat ca sa intre mai bine in raza vizuala a partenerei de dialog, vorbea. La un moment dat, ca si cand ar fi auzit un zgomot, au intors amandoi capul spre noi. „E Simone Signoret, a mormait bine informatul, sotia lui.”
    Simone Signoret? Tocmai o vazusem in Martha, parca asa se numea ultimul ei film mare, in care facea rolul mamei unui tanar certat cu legea. Acolo era ea insasi hangita. Ma surprinsese schimbarea totala a infatisarii marii artiste, ingrosarea taliei, marirea gabaritului. De la Thérèse Raquin la Martha – un drum ca de la cer la pamant. I-am impartasit aceste ganduri bine informatului (pe buna dreptate, fiindca de cativa ani locuia in Franta, indeplinind nu stiu ce functie la ambasada noastra din Paris) si el mi-a soptit: „S-a ingrasat, s-a buhait. E alcoolica”. „Doamne Dumnezeule!” m-am mirat. Si primul impuls a fost sa intreb: „Si el?” „Nu, el nu”, mi s-a raspuns, si pe de o parte am rasuflat usurat, iar pe de alta m-am intristat si mai mult. Fireste, pentru el era bine, dar pentru ea? Umilinta era mai mare in inegalitate, in solitudinea viciului. Intr-adevar, nu era nici unsprezece dimineata si ea bea acolo, de una singura la masa goala, abia acoperita cu un servet, vin rosu, aspru, barbatesc, de camionagiu.

    Dumitru Popescu, Artele in mecenatul etatist
    26,50 lei
  • (0)

    Cronos autodevorându-se. Volumul 4

    Autor(i): Dumitru Popescu

    Nr. pagini: 382 pagini

    Anul apariției: 2021

    Editura: Hoffman

    Logica, destul de contorsionata la prima vedere, dar simpla in esenta ei, este urmatoarea: spre deosebire de beneficiara privilegiilor de clasa ale comunismului, muncitorimea – care nu s-a sfiit sa arunce la canal si copilul, odata cu apa murdara din copaie – noi, militantii, identificati conceptual si afectiv cu telurile majore benefice ale sistemului, de dragul copilului sovaiam sa rasturnam zoaiele.
    Si mai exista o motivatie a blocajului nostru, tot atat, daca nu si mai grava. In sabotarea si debarcarea lui Ceausescu ne-am fi intalnit, cot la cot, uniti de o fatalitate detestabila, capatand aspectul fraternitatii, cu URSS. Cine putea risca dintre noi o asemenea alianta? Intre cele doua tabere, il preferam totusi pe batranul, grosolanul, decrepitul fost animator al spiritului national romanesc, candva neinfricat adversar al bolsevicilor ce ne amenintasera fiinta nationala.
    Mai existau pilde, in istoria noastra, de tradare a domnitorului autonom prin pactizare cu puterea straina care ne voia pasalac, gubernie, land. Bine ne venea noua sa reeditam acele pagini rusinoase ale trecutului?
    Fosti cavaleri ai turnirurilor, devenisem majordomi famelici si muti ai unui rege isteric, meschin si ratacit. Candva, el stiuse sa adune glorie, revarsand-o asupra intregii tari; acum, lovit de autism si neghiobie, ne condamna pe toti la decadenta.

    Dumitru Popescu, Reductia celulara
    26,50 lei
  • (0)

    Cronos autodevorându-se. Volumul 5

    Autor(i): Dumitru Popescu

    Nr. pagini: 418 pagini

    Anul apariției: 2021

    Editura: Hoffman

    Nu as da acest gir de putere celor care au desfiintat Partidul Comunist. Nu ei au dizolvat partidul, sa ne intelegem! Partidul s-a autodizolvat. Si, de acest crah penibil, rusinos, se face vinovat inaintea comunismului romanesc, Nicolae Ceausescu insusi. Aceasta este culpa lui, nu bazaconiile care i s-au pus in carca: subminarea economiei, uciderea a 60000 de timisoreni, imbogatirea pe spinarea poporului. Partidul n-a putut vorbi in clipa fatala, n-a putut protesta, nu s-a putut opune, fiindca dupa fuga lui Ceausescu n-a mai avut niciun purtator de cuvant, niciun cap responsabil activ, niciun fruntas veritabil care sa preia carma si sa faca sa navigheze corabia pe furtuna. PCR nu avusese decat un singur lider, un singur patron, un singur stapan. Si cand acesta si-a luat talpasita, a ramas ca un sat fara caini. Sub masca falei, a fortei si grandorii, Nicolae Ceausescu distrusese incet-incet partidul, transformandu-l intr-o fantose. Ii luase vigoarea si mobilitatea, imbolnavindu-l de o obezitate monstruoasa, ii rapise reactivitatea normala a sistemului nervos, si pana la urma, vointa, obligandu-l sa-l aclame toata ziua pe el, sa-si dea adeziunea neconditionata la orice fleac emanat de gandirea lui mediocrizata. Ii interzisese sa aiba opinii critice, sa gandeasca liber, sa-si exprime discernamantul politic, sa manifeste initiativa si sa formuleze concluzii, sa apere rationalitatea, ca valoare suprema, impotriva oricui i-ar fi adus atingere, inclusiv a sa, a lui N.C.

    Dumitru Popescu, Angoasa putrefactiei
    26,50 lei
  • (0)

    Cronos autodevorându-se. Volumul 6

    Autor(i): Dumitru Popescu

    Nr. pagini: 356 pagini

    Anul apariției: 2021

    Editura: Hoffman

    Reactivarea la senectute a prieteniilor din pubertate si adolescenta genereaza un inimaginabil flux de energie psihica. In anumite privinte, efectul este egal cu o renastere, respectiv redobandirea dimensiunilor pierdute ale eului si conturarea unora noi, nebanuite. Cel mai important castig mi se pare confirmarea spontana a identitatii personale, intr-o categorica si luminoasa consecventa a evolutiei de la origini pana in cvasifinalul existentei. Spre batranete, poate si mai devreme, tot timpul ne intrebam daca mai suntem aceiasi care am pornit candva la drum, si de care nici nu prea ne mai aducem bine aminte. Ne controlam sinele prin pipaituri orbesti, ca sa ne convingem ca ne-am pastrat integralitatea, asa cum face cu trupul sau amputat un invalid. In buna masura, sentimentul de nesiguranta in viata vine tocmai din aceasta incertitudine a dainuirii complete, din teama ca nu mai suntem cei din startul cursei, pe care i-am iubit; nostalgia ne face sa suferim ca niste rataciti irecuperabili. Degeaba rasfoim albume cu fotografii sau ne descoasem parintii, pana nu mor, cum eram, ce faceam, caci nu ne recunoastem in aceasta documentatie decat partial, fulgurant, ceea ce ne sporeste si mai mult secreta suferinta. Aproape uitam de inceputuri, nevoiti sa ne rememoram fiintele de la linia intrebuintarii publice active, ceea ce ne da sentimentul stanjenitor si amar ca nu avem un inceput, sau ca am fost taiati de la jumatate ramanand doar cu bustul, si ca faptura aceasta fara picioare se sprijina pe un soclu inert. Neputinta evaluarii personalitatii in contiguitate organica si armonioasa cu varsta de aur, atat de voalata, ne submineaza grav, determinandu-ne sa ne banuim de infidelitate fata de nucleul original, chiar de tradare, sa ne suspectam de involutie, in cel mai bun caz de zigzaguri si sinuozitati penibile.

    Dumitru Popescu, Disperarea libertatii
    26,50 lei