• (0)

    Cușca

    41,50 lei

    Autor(i): Lilja Sigurdardottir

    Anul apariției: 2024

    Nr. pagini: 280 pagini

    Editura: Crisis Press

    Ultimul volum din seria Reykjavík Noir

    Desemnată cartea anului de The Guardian

    Cel mai bun roman polițist islandez al anului

    Ușile închisorii se închid în urma Aglăi la sfârșitul sentinței, dar iubita ei Sonja nu e acolo s-o întâmpine.

    Când un grup de oameni de afaceri din străinătate încearcă să o atragă într-o ingenioasă schemă frauduloasă care se întinde din Islanda în toată lumea, Agla și redutabila ei adversară, jurnalista de investigații María, constată că miza crește cu o viteză îngrozitoare.

    Ingimar, baronul drogurilor, nu se dă în lături de la nimic ca să-și apere imperiul, însă habar nu are ce butoi cu pulbere zace în propriul lui cămin.

    În același timp, o amenințare mortală o aduce pe Sonja înapoi în Islanda, unde trebuie să regleze conturile cu dușmani vechi dacă vrea să rămână în viață…

    Drogurile, contrabanda, sumele uriașe de bani și intriga politică se intersectează în Islanda cu dragostea, trădările și crimele. Nu poate exista decât un singur învingător.

    Receptare critică
    „Un roman dur, tulburător și care nu face compromisuri.”

    Val McDermid

    „Una dintre cele mai întunecate și captivante serii din literatura de suspans modernă.”

    Sunday Express

    „Acțiunea complexă îți taie respirația prin originalitate, având răsturnări de situație la care nici nu te aștepți. Thrillerul anului.”

    New York Journal of Books

  • (0)

    Sânge, aur și foc în vechile capitale românești

    47,50 lei

    Autor(i): Dan-Silviu Boerescu

    Nr. pagini: 208 pagini

    An aparitie: 2024

    Editura: Neverland

    Docudrame și mituri istorice însoțite de consemnari din presa despre povești captivante din capitalele vechilor provincii românești

    Prezentare

    De la Sarmizegetusa antica la Câmpulung Muscel, Curtea de Argeș, Târgoviște, Baia, Siret, Radauți, Vaslui, Piatra Neamț, Roman, Hârlau, Suceava, Iași, Cernauți, Chișinau, Timișoara, Cluj, Alba Iulia sau Bucureștiul modern, istoria capitalelor ținuturilor românești istorice este bântuita, în fapt, de o succesiune de tragedii și situații imposibile…

    În ciuda unor tentative din secolul XVI (între care cea a lui Mihai Viteazul, care a realizat, pentru scurt timp, o „uniune personala”… nu a fost deloc singura!), între perioada daco-geta a regilor antici Burebista și Decebal și Marea Unire din 1918, românii și stramoșii acestora au fost teribil de divizați vreme de aproape doua milenii. Prinși la mijloc între interesele diferitelor imperii, dar și lasându-se, uneori, prada unor interese marunte, ei au trait între hotarele mai multor formațiuni statale (cnezate, voievodate, ducate, principate etc.), toate aceste „Țari“ având evoluții contradictorii și, adesea, ajungând sa se lupte între ele fratricid pentru supremația regionala. În acest context mai mereu însângerat, au existat o sumedenie de „capitale” mai mici sau mai mari, de „reședințe domnești“ sau religioase gata sa se devoreze între ele…

  • (0)

    Mădălina Manole. Fată dragă… cu părul de foc

    36,90 lei

    Autor(i): Dan-Silviu Boerescu

    Nr. pagini: 208 pagini

    An aparitie: 2024

    Editura: Neverland

    Cu Fata draga, nu fi trista… ajunsese, la un moment dat, cea mai populara cântareața din România, dar nu și-a putut menține aceasta poziție multa vreme. Iar infarctul fostului soț, compozitorul Șerban Georgescu, contribuise la instalarea depresiei. Pe un fond deja maladiv, Madalina Manole simțea deja presiunea vârstei. De aceea, deși era tentata de idee, a renunțat, într-un final, la relansarea carierei prin apariția pe coperta revistei Playboy.

    L-a sunat pe un poet, care o debutase cândva, și l-a șocat cu o întrebare: „Nu vi se pare ca eu m-am urâțit? Ca sunt urâta?” În realitate, Madalina ramasese o femeie foarte frumoasa, care începuse sa fie curtata de o mulțime de barbați, celebri sau la început de cariera, bogați și saraci, români și straini. Dar, pentru ea, asta nu reprezenta fericirea, așa ca a ezitat în a-și reface viața cu un om bogat, care voia sa o aduca în Statele Unite. Înca mai spera la o reîntoarcere triumfala pe scena. Iar asta se putea întâmpla doar în România…

    Nici chiar recasatoria cu un alt barbat, urmata de apariția unui copil, nu însemnase revenirea dintr-o deriva tot mai accentuata. Planurile de revigorare a carierei ajunsesera și ele într-un punct mort. Episoadele depresive tindeau sa devina o permanența și apareau unele tentative de suicid. Noul soț n‑a apelat la ajutorul unui psihiatru, ci a solicitat intervenția unui parapsiholog și a preoților care sa alunge spiritele rele.

    Pâna la urma, depresia maladiva de care suferea s-a combinat nefast cu cea postnatala și, cu ajutorul unei cunoștințe, a facut rost de o substanța letala, a carei ingerare i-a adus tragicul și, totuși, pentru mulți, imprevizibilul sfârșit. „Madalina a vrut de trei ori sa moara. I-a ieșit a patra oara!” – avea sa scrie presa.

    Ce s-a întâmplat totuși cu frumoasa, talentata și sensibila Madalina Manole? Ce secrete îi întovarașesc declinul și, într-un final, îi inoculeaza ideea de a parasi viața, scena, familia? Ce teorii ale conspirației înca mai pot aparea?

  • (0)

    Oscar et Ida (Lettre à Ida)

    41,50 lei

    AUTOR: Andreea Nanu

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 196

    EDITURA: Eikon

    „Je regarde le paysage immobile. Immobile, je regarde le paysage qui se dessine au-delà de la fenêtre, à travers le brouillard diaphane. En fait, c’est moi qui suis immobilisé. Comment pourrais-je changer de place avec le paysage devant moi ? C’est l’été. Souvent, l’été nous donne l’impression d’immobilité ; c’est peut-être l’image la plus accomplie de la pétrification au sein du noyau mûri du temps, dans sa beauté. Une fixité séduisante, comme celle d’un fruit mûr qui nous renvoie des clins d’oeil mystérieux depuis la plus haute branche d’un arbre, en nous invitant de le cueillir. J’y ai perché des mots au lieu des fruits, que j’essaye maintenant de cueillir de mon mieux, du haut des branches de l’arbre de l’imagination. Parfois, les mots nous sont défendus, tel que les fruits dont nos premiers parents ont mangé ayant été chassés du Paradis. J’ai mordu trop tôt de ces fruits. Des fois, on peut aussi gouter aux mots trop tôt, avant que l’on puisse pénétrer leur noyau. Cependant, il arrive aussi un temps pour les paroles.”

  • (0)

    Atom

    47,90 lei

    AUTOR: Ioan Ștefan

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 398

    EDITURA: Eikon

    Într‑o scriitură complexă, spectaculoasă stilistic și compozițional, lexicalizată abundent și, deopotrivă, litotică, romanul lui Ioan Ștefan conturează personalitatea unui personaj exponențial pentru întreaga sensibilitate a epocii, marcată de ample schimbări de paradigmă epistemologică, filozofică și morală. Într‑o lume a post‑adevăraului și, se pare, a post‑valorii, protagonistul principal al scrierii, în ciuda dorinței de împlinire fastă a destinului personal, ratează experiență după experiență și, ca un al doilea Meursault, asumă vidul sufletesc, alienarea, divorțul dintre el și decorul său, captivitatea într‑un univers instabil și incert, ce‑i refuză până și recuperarea simbolică a copilăriei. Cu un ultim efort, aplică severe reducții fenomenologice istoriei personale, în căutarea punctelor de sprijin, a certitudinilor, a stabilității ființei și valorilor, însă eșecul este total, proiecția de sine în spațiul prelingvistic și al cogito‑ului prereflectiv rămânând o simplă și palidă urmă a umanității pierdute. Roman existențialist, al autenticității autoscopice, al pulsiunilor vitaliste, primare, și al pulsațiilor unei conștiințe interogative, vinovate, Atom ocupă o poziție valorică distinctă în peisajul prozei românești actuale. – Șerban Alexandru

  • (0)

    Cărări și destine. Volumul II

    47,90 lei

    AUTOR: Luminița Aldea

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 396

    EDITURA: Eikon

    Am avut, recunosc, gândul preconceput că voi găsi o repetitivitate, dar, crede-mă, că minunăția pe care ai scris-o a făcut ca „repetitivitatea” să se numească stil, „stilul Luminița Aldea”. Da, țăranca scriitoare a devenit cu siguranță SCRIITOAREA țărancă. Ambele calificative la superlativ și, cred, că și apelativul de țărancă, pe care l-ai adoptat de bună voie te înnobilează. Am sentimentul că am descoperit secretul cărților tale. Îl voi descrie printr-o metaforă: talentul fără muncă este ca fântâna fără apă! Cred că am spus totul cu asta. Ești o fântână cu apă bună, din care, de ce bei de ce mai vrei să bei și aștepți să te reîntorci, să te apleci peste ghizdele și să te oglindești acolo în adânc, unde poți să îți descoperi cele mai lăuntrice trăiri pe care uneori nu știi că ești în stare să le ai.

    Ești unde trebuie să fii, Luminița, pe cărarea vieții. Știu că trăiești cu altă intensitate viața decât noi ăștialalți, obișnuiți, știu că nemulțumirea și chinul creației te ard și te consumă, dar, în același timp, știu că asta ești tu, asta ți-ai dorit să fii, asta vei fi: scriitoarea Luminița Aldea!

    Dragoș Agapescu

  • (0)

    Catherine

    37,00 lei

    AUTOR: Paul Goma

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 190

    EDITURA: Eikon

    „Paul Goma a scris acest roman, în anul 2000, cu titlul inițial „Profil”. Mi l-a oferit la Paris printat în PDF, format carte, pentru ca apoi să-mi trimită prin poștă un exemplar al traducerii semnate de Hélène Lenz și publicate în august 2001 la Éditions des Syrtes din Paris. Avea titlul „Profil bas”. Un volum, cu banderolă roșie, pe care scria mare, cu alb: GOMA. Atât. Mod de promovare rezervat doar unor celebrități.

    Când am prezentat cartea în emisiunea pe care o realizam atunci la TVR, am insistat pe faptul că în România se vorbește (dacă și când se vorbește) mai mult despre disidentul Paul Goma, uitând de scriitorul cu același nume, ale cărui cărți – scrise în românește, în primul rând pentru români – nu au putut fi publicate în România decât după 22 de ani de cenzură comunistă.

    Păstrat în arhiva proprie, „manuscrisul” acestui roman vede pentru prima oară lumina tipa-rului, dezvăluind cititorilor o construcție modernă, curajoasă și reconfortantă, a unui scriitor de primă mărime: Paul Goma. Inedit și surprinzător.”

    Mariana Sipoș

  • (0)

    Evreul rătăcitor

    62,50 lei

    AUTOR: Adrian Levi

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 257

    EDITURA: Eikon

    Evreul Rătăcitor constituie ca orice roman, de altfel, o ficțiune și, cu toate că evenimentele se desfășoară la început de mileniu trei, iar unele dintre personaje poartă chiar numele unor persoane reale, defuncte ori încă în viață, cursul nara‐ țiunii reprezintă o invenție a autorului. Este de menționat faptul că romanul, asemeni unui mozaic ideatic, combină într‐un mod ireal parcă trecutul cu prezentul, realitatea cu ficțiunea, logica cu metalogica, realizând în final o viziune crepuscu‐ lară a unei Europe aflate în pragul unei ireversibile metamorfoze identitare. Trebuie reamintit, desigur, că opiniile unor personaje, uneori contradictorii, alteori extravagante ori inedite, nu reprezintă o viziune existențială anume, ci constituie simple puncte de reper în desfășurarea ideatică a operei.

  • (0)

    Introducere in nihilism

    37,00 lei

    AUTOR: Ştefan Bolea

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 220

    EDITURA: Eikon

    „Introducere în nihilism este, de fapt, un roman al fugii de sine în gând.”

    (Sorin-Mihai Grad)

    „Introducere în nihilism este o contemplație a abisului care se întinde între ego și sine.”

    (Petrișor Militaru)

    „Ștefan Bolea este una dintre rarele și frumoasele figuri de autori români foarte tineri care scriu cu dezinvoltură și har literatură și filosofie. El cultivă astfel o linie de forță a culturii române care are toate șansele să fie privită de viitorii istorici ai domeniilor drept o trăsătură a literaturii și filosofiei românești proprie secolelor al XIX-lea și al XX-lea.”

    (Alexander Baumgarten)

    „Asta caută Ștefan Bolea – vitalismul. Iar vitalismul este o constantă a discursului nihilist.”

    (Daniel Sur)

    „Introducere în nihilism desfășoară o eleganță a demonstrației rar întâlnită în cultura autohtonă.”

    (Cătălin Ghiță)

    „Un subiect amplu și controversat într-o abordare intenționat detașată, oferindu-ne o viziune interdisciplinară asupra nihilismului, predominant în Europa secolului XIX.”

    (Axel Lenn)

    „Nihilismul va înghiți în cele din urmă stilul, ba chiar și opera creatorului de valori.”

    (Paul Belce)

  • (0)

    Acasă. Vol. 4

    58,50 lei

    AUTOR: Luminița Aldea

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 430

    EDITURA: Eikon

    „Făcea economii drastice la bani când vedea că nu există nicio șansă să primească ceva de lucru. Viața pe străzi o urâțise și mai mult. Evita pe cât putea să se drogheze cu aurolac, deși toți o făceau ca să nu mai simtă foamea, setea, frigul și se ferea să intre într-o gașcă ce dormea în canale. Ca un lup singuratic își căuta în fiecare seară o scară de bloc în care să doarmă. Nu plângea, nu se văita și nu-și dorea nimic. Vorbea puțin și mai mult mârâind decât cu vorbe clare.” (fragment)

  • (0)

    Acasă. Vol. 3

    47,90 lei

    AUTOR: Luminița Aldea

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 372

    EDITURA: Eikon

    „Mihai rătăcea pierdut pe străzi. Răscolea cu picioarele frunzele căzute din copaci și nu știa unde-i cu adevărat sufletul lui: în piept sau în trupul frunzelor moarte pe care le strivea sub picioare. Durerea era în inimă, de asta era sigur, dar la fel de sigur era de sentimentul că se simte tot mai mult frunză căzută pe pământ la sfârșit de octombrie.” (fragment)

  • (0)

    Acasă. Vol. 2

    47,90 lei

    AUTOR: Luminița Aldea

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 352

    EDITURA: Eikon

    „Pentru prima dată în viața ei, poetul din ea nu vedea cerul nins cu puzderie de stele, urmele roșii, vineții și albastre lăsate la orizont de asfințitul soarelui și nici nu simțea ușoara răcoare a nopții, semn că toamna se apropia. Nu simțea vântul și nici nu vedea primele frunze căzând. Nimic nu mai ajungea până la ea: nici măcar roua născută din lacrimile ei de mult ce a plâns iubirea. Ca un robot scotea apă și se spăla, își spăla hainele murdare și se pregătea să-și mănânce bucata de pâine ce o mai avea. Se afla între două tărâmuri: murea încet într-o lume a idealului, a perfecțiunii, a nevoii de absolut, a visului, a dorului de a fi înger și se năștea dureros până la a muri din nou într-o lume materială, rapace, hidoasă, o lume ce semăna cu una din picturile bolnave ale lui Goya. Putea face Dumnezeu un miracol cu ea și să împace în sufletul ei însetat de absolut cele două lumi!? Să devină un vers de-al lui Nichita Stănescu viața ei: …două culori…/una foarte de sus/ alta foarte de jos/ amestecându-se… și să-i dea voie nemuririi să mai trăiască în ea viețuind printre muritori…” (fragment)