• (0)

    Istoria și semnificația numerelor

    Autor(i): Dan-Silviu Boerescu

    Nr. pagini: 208 pagini

    Anul apariţiei: 2023

    Editura: NEVERLAND

    Istoria si semnificatia numerelor. De la zero la infinit: referinte culturale, mituri si superstitii

    Numerele sunt incarcate de o calda simbolistica magica, dublata insa de o rece precizie stiintifica. Suntem creati de numere – care alcatuiesc codul nostru genetic – si guvernati de capriciile acestora… Drumul de la cifrele romane la cele arabe sau calea de la sistemul de numeratie zecimal la cel binar sunt incursiuni prin cultura care definesc civilizatii, personaje remarcabile si evenimente care au schimbat istoria omenirii, dar furnizeaza si o sumedenie de anecdote si curiozitati care fac deliciul celor avizi de cunoastere, dezvaluind conexiuni nebanuite. Daca intre 0 si 1 exista o relatie “amoroasa” obsesiv-compulsiva, 2 poate reprezenta dublul androgin al Fiintei Originare, 3 trimite la Sfanta Treime, dar si la un profund rationament filosofic, 4 este “careul de asi” in orice domeniu, dupa cum 5 inseamna ,,quinta royala” a cunoasterii, 6 aduna in paradigma sa simturile si gusturile, 7 strange sub acelasi numitor comun minunile lumii, 8 arata care sunt nivelurile constiintei (cu sau fara aportul drogurilor psihedelice), 9 indica, intre altele, Oda bucuriei, 10 semnifica poruncile din Tablele Legii, 11 da patimii numele fotbalului, 12 este absolutul in materie de uragane, iar 13 poate presupune ghinionul absolut. Insa, dincolo de numerele naturale, vorbim si despre nedeterminatul “infinit” (care, in forma sa absoluta, poate fi echivalat cu Dumnezeu), despre p, indispensabil formulelor perimetrului si ariei cercului, sau despre “numarul de aur”, proportia perfecta a frumusetii descrise de Matila Ghyka, aplicata in compozitiile prietenului sau Dali…

    39,90 lei
  • Out Of Stock
    (0)

    Frontiera. Incursiune în istoria Ucrainei

    Autor(i): Anna Reid

    Nr. pagini: 408 pagini

    Editura: Cetatea de Scaun

    Până în 2014, Ucraina era deja o țară complet diferită de cea în care am trăit în anii 1990. Să călătorești acolo astăzi înseamnă să vezi o priveliște nemaiîntâlnită după cel de-Al Doilea Război Mondial: o mare democrație europeană înarmată, care luptă cu toate puterile împotriva unui invadator ce prezintă toate semnele fascismului. Șocat și îngrozit, răspunsul Occidentului a fost să împrumute Ucrainei bani și să-i trimită cantități tot mai mari de arme, din ce în ce mai puternice.

    Anna Reid

    ***

    Superb scrisă și minunat de documentată (…) Cartea aceasta este plină de personalități istorice colorate (…) Amestecul de jurnal de călătorie, istorie, analiză politică și anecdotă fac din prezentarea Annei Reid o introducere perfect digerabilă pentru public în tragica situație a unei țări al cărei nume înseamnă tocmai „țară de graniță”. „Occidentul (…) avea dificultăți în a lua Ucraina în serios,” spune ea. Prima ei carte (și sper că nu ultima) este o încercare nobilă și demnă de laudă de a corecta această mare nedreptate istorică.

    Daily Telegraph

    ***

    O lectură fascinantă și neașteptat de plăcută (…) În ciuda problemelor ei, spune [Reid] că țara are potențialul de a deveni unul dintre „cele mai mari state” din Europa.

    Scotsman

    ***

    O evocare frumos scrisă a trecutului brutal al Ucrainei și a eforturilor ei timide de a construi un viitor mai bun (…) Reid reușește să-ți aducă în fața ochilor imaginea vie a zeci de eroi și ticăloși din istoria ucraineană (…) Reid face să apară, cu o atingere ușoară, escroci și poeți din trecutul Ucrainei, dar adevărata ei temă este tragedia trăită de poporul ucrainean în mare parte din istoria lui (…) Frontiera este o tapiserie țesută din poveștile tuturor locuitorilor ei, imortalizându-le triumfurile și conflictele cu obiectivitatea unui outsider plin de compasiune.

    Financial Times

    ***

    Cartea aceasta îl poartă pe cititor într-o fascinantă și adesea violentă odisee, care se întinde pe mai bine de o mie de ani de conflict și cultură. Reid urmărește evenimentele de la venirea vikingilor, până la epurările lui Stalin și mai departe, după sărbătorirea independenței din 1991. Transpune indiscutabila ei cunoaștere a subiectului într-o lucrare accesibilă, care ar trebui să îmbogățească experiența oricărui călător în această nouă țară.

    Independent on Sunday

    ***

    Anna Reid (…) are privirea ageră și mintea curioasă care au făcut-o să pornească într-o călătorie prin istoria țării, care s-o ajute să înțeleagă ce vede. De multe ori controversat, dar niciodată plictisitor, ea îl poartă pe cititor în același timp într-un tur al Ucrainei, făcând legătura dintre evenimentele trecute și contextul actual (…) [ea] se dovedește a fi un fin observator al scenei ucrainene.

    TLS

    ***

    Istorie captivantă (…) [Reid] scrie cu autoritatea pe care i-o dau cei trei ani în care a locuit la Kiev ca reporter (…) este remarcabil de lucidă în fața multelor versiuni antagonice ale istoriei Ucrainei și a eroilor ei majoritar inventați. Un guvern înțelept și generos de la Kiev i-ar da o medalie.

    The Times

    ***

    Anna Reid a fost corespondent la Kiev pentru Economist și Daily Telegraph în perioada 1993-1995 și de atunci a scris despre Ucraina în Newsweek, Spectator și Foreign Affairs. Este autoarea cărților The Shaman’s Coat: A Native History of Siberia și Leningrad: Tragedy of a City Under Siege, 1941-44, care a fost tradusă în optsprezece limbi și care a figurat pe lista scurtă pentru premiul Duff Cooper.

     

    60,00 lei
  • (0)

    Pacea în Istorie

    Autor(i): Mihai Manea

    Nr. pagini: 228 pagini

    Editura: Cetatea de Scaun

    O istorie a păcii din antichitate până astăzi. Profesorul Mihai Manea ne poartă cu grație prin istoria omenirii. O istorie a războiului și a păcii. O lectură stimulatoare și incitantă.

    ***

    Cartea aceasta începe cu o confesiune – am dorit mereu să scriu o istorie a relațiilor internaționale pe înțelesul tuturor sau o carte despre pace și război. Și aceasta pentru că diplomația între război și pace poate explica atât de multe dintre evenimentele istorice.

    În același timp, aș dori să precizez că una dintre operele artistice, care m-au impresionat mereu, de fiecare dată când am privit-o, este Triumful morții, realizată în ulei de pictorul flamand Pieter Bruegel cel Bătrân, datând din circa 1562 și care se află la celebrul muzeu Prado din Madrid. Acolo, artistul evocă într-o alegorie a războiului și a mizeriei omului o atmosferă teribilă, provocată de război și consecințele sale cumplite. Pornind de aici, cred, încă o dată, că pacea se impune în chip absolut și în prezent în lume, că aceasta este necesară și astăzi, mai ales, pentru a eradica rădăcina răului, reprezentat de război.

    În tradiția creștină se vorbește, pornind de la ultima carte a Noului TestamentRevelația lui Iisus Hristos după Ioan de Patmos, capitolul 6, versetele 1-8, despre cei patru călăreți (cavaleri) ai Apocalipsei. Cu toate că interpretările nu contenesc cu referire la aceste personaje, în general, se apreciază că cei patru simbolizează Boala – calul alb, Războiul – calul roșu, Foametea – calul negru și, respectiv, Moartea – calul gălbui sau verde.

    În același timp, scriind aceste rânduri mă aflu sub impactul emoțional al desfășurării războiului din Ucraina, denumit cu cinism la Moscova „o operațiune militară specială”– la data când finalizez această carte de peste 125 zile, dezlănțuit de Vladimir Putin, în numele unui proiect „imperial” al Federației Ruse, cu scopul de a reface sub o formă sau alta Uniunea Sovietică, a cărui dispariție Putin o denumește cel mai mare șoc geopolitic al secolului al XX-lea. Războiul din Ucraina, aduce distrugeri înfiorătoare, masacre teribile ale civililor, confruntări militare dure, un potop de sancțiuni la nivel internațional vizând Rusia ca niciodată în istorie, cel mai mare număr de refugiați civili din Europa de la Al Doilea Război Mondial încoace – 4,6 milioane de oameni, o repoziționare a N.A.T.O față de Rusia, dar și cea mai mare lovitură de la al Doilea Război Mondial dată de Rusia arhitecturii de securitate a Europei zilelor noastre și a cărei proporții, față de războiul din fosta Iugoslavie din ultimul deceniu al secolului trecut, pare doar o poveste, desigur, tragică.

    *

    ”Si vis pacem, para bellum” (Dacă vrei pace, pregătește-te de război).

    „Pacea înseamnă libertate fără grijă”.

    (Cicero)

    *

    „Dacă nu este pace, toate celelalte sunt de prisos”.

    (Sfântul Ioan Gură de Aur)

    *

    „Nu a fost niciodată un război bun sau o pace rea”.

    (Benjamin Franklin)

    *

    „Pacea nu este absența războiului. Este o virtute, o dispoziție spre bunăvoință, încredere, dreptate”.

    (Baruch Spinoza)

    *

    „Pacea este cel mai groaznic război; în timpul ei, trebuie să ai răbdarea de a aștepta să-ți moară dușmanul”.

    (Victor Martin)

    *

    „Pacea nu este un dar al lui Dumnezeu creaturilor sale. Este un dar pe care noi ni-l facem unul altuia”.

    (Elie Wiesel)

    *

    „Pacea e capodopera rațiunii”.

    (J. Muller)

    *

    „Pacea nu este o relație între națiuni. Este o stare a minții dată de liniștea sufletului”.

    (Jawaharlal Nehru)

    *

    „Dacă nu este pace, toate celelalte sunt de prisos”.

    (Sfântul Ioan Gură de Aur)

    *

    „Nu a fost niciodată un război bun sau o pace rea”.

    (Benjamin Franklin)

    „Pacea nu este absența războiului. Este o virtute, o dispoziție spre bunăvoință, încredere, dreptate”.

    (Baruch Spinoza)

    „Pacea este cel mai groaznic război; în timpul ei, trebuie să ai răbdarea de a aștepta să-ți moară dușmanul”.

    (Victor Martin)

    42,00 lei
  • Out Of Stock
    (0)

    România și problema petrolului (1969-1981)

    Autor(i): Dragoș Sebastian Becheru

    Nr. pagini: 398 pagini

    Editura: Cetatea de Scaun

    România a fost un jucător petrolier cel mult regional, cu o importanță conjuncturală. Această oportunitate a fost oferită de Războiul Rece, care plasase numeroase state într-un echilibru fragil între influența politică și economică a Moscovei și cea a Washingtonului. Pentru aceste state, România a reprezentat un partener viabil pe termen scurt și mediu, iar pentru unele state precum Iran, Siria sau Libia, chiar pe termen mai lung. Această perioadă de oportunități pentru regimul de la București a fost, însă, de scurtă durată, intrând în declin odată cu tranziția de la statutul de producător de petrol la cel de importator net.

    Pornind de la tradiția și experiența din industria exploatării petrolului în România, regimul comunist de la București a urmărit să extindă acest sector, ca parte din strategia generală de dezvoltare a industriei și economiei naționale. Inițial destinată valorificării superioare a petrolului autohton, industria de rafinare a României a fost extinsă și retehnologizată treptat, pe parcursul anilor ’70 în special, pentru a putea rafina petrol din import și a produce noi tipuri de derivate, necesare consumului intern și care, în loc să fie importate cu costuri ridicate pentru a alimenta producția industrială națională, puteau fi, în schimb, chiar valorificate la export.

    49,00 lei
  • (0)

    Iubirile regale știute și neștiute

    Autor(i): Dan-Silviu Boerescu

    Nr. pagini: 216 pagini

    Anul apariţiei: 2022

    Editura: NEVERLAND

    Desi monarhia in sine este considerata o institutie de dreptdivin, membrii dinastiilor – regi, regine, principi si principese – sunt si ei oameni, mai ales cand vine vorba de iubire si, chiar, de suferinte din iubire. Ferdinand, pe cand era principe mostenitor(dar si mult dupa aceea, se pare!), a suspinat zadarnic dupa Elena Vacarescu, iar fiul sau cel mare, Carol al II-lea, a fost impiedicat sa-si continue relatia morganatica avuta cu domnisoara Lambrino (chiar daca aceasta i-a daruit un copil)…

    Recunoscand rolul istoric jucat de cele cinci generatii ale Familiei Regale a Romaniei, nu putem sa le negam acestora nici calitatea de oameni ai timpului lor (…nu doar ai eternitatii!), de fiinte investite nu doar cu prerogativele dinastice ci si cu atributele lor pur umane (iubirea, in diferitele sale forme de manifestare, nelipsind deloc dintre ele!), care au creionat si personalitatile puternice ale unor fiinte adesea patimase si chiar contradictorii, pe care nu ne-am propus sa le idealizam in vreun fel. Din amalgamul de trasaturi, uneori destul de greu de armonizat, au reiesit figuri luminoase, fascinante si, in ciuda locurilor comune livresti, absolut surprinzatoare. Va invitam sa le devoalam impreuna in filele (pe care unii le-ar putea considera, pripit, iconoclaste) ale acestui volum-antologie consacrat iubirilor stiute sau mai putin stiute care au marcat in fel si chip un secol si jumatate din istoria Familiei Regale si a Romaniei moderne.

    49,00 lei
  • (0)

    Povești tulburatoare de iubire din vechii București

    Autor(i): Dan-Silviu Boerescu

    Nr. pagini: 272 pagini

    Anul apariţiei: 2021

    Editura: NEVERLAND

    Amoru-i un copil pribeag

    Ce-n veci cu legi nu poti sa-l stapanesti.

    De nu-ti sunt draga, tu mi-esti drag

    Si de-mi esti drag, sa te feresti!

    …Suna a romanta dar, in fapt, nu-i deloc asa, chiar daca in vechile carciumi bucurestene cu staif melodia (aria!) intrase in repertoriul multor interprete (“dizeuze”, unele dintre ele avand destule in comun cu personajul fictiv originar). Refrenul pentru Habanera din opera Carmen (1875) de Georges Bizet (“L’amour est un oiseau rebelle”) debuta in forta cu ditirambicul  “L’amour est enfant de Boheme” al protagonistei dar in prima si, apoi, consacrata versiune romaneasca (inclusiv pe scenele oficiale) a devenit “Amoru-i un copil pribeag” – ceea nu e deloc acelasi lucru, insa surprinde fidel caracterul volatil, ratacitor, nestatornic al iubirii in cheie nu neaparat autohtona.

    In Vechii Bucuresti, atat de pitoresti la modul arhaic dar si, in acelasi timp, extrem de receptivi la noutate (fie ca aceasta venea pe filiera greco-fanariota, balcanic-osmanlaie, kiseleffian-muscaleasca, bonjurist-frantuzita, teuton-germanica sau cine mai stie de care, dupa cum bateau bezmetic vanturile Istoriei), iubirea/amorul/liubovul isi facea de cap discretionar, de la vladica la opinca, inflacarand imaginatia poetilor (unii dintre ei numarandu-se printre victimele sale predilecte), risipind avutii nemasurate, contrariind, vai,  opinia publica si, nu o data, generand consecinte politice teribile.

    Intre aceste coperti am vrut sa alatur o parte dintre legendele sentimentale mai mult sau mai putin cunoscute care jaloneaza harta istorico-afectiva a peisajului din aceasta urbe contradictorie si controversata si care, recompuse livresc, inca reusesc sa produca nu putine satisfactii de substituire unui cititor contemporan deloc inhibat de stereotipurile perpetuate de manuale si de discursul propagandistic “oficial”. – Dan-Silviu Boerescu

    49,00 lei
  • (0)

    Guvernarea nimănui. Anarhismul în teorie și practică

    Autor(i): Ruth Kinna

    Nr. pagini: 470 pagini

    Editura: Cetatea de Scaun

    „În 1999, activiști din Seattle au sabotat în mod spectaculos întrunirea Organizației Mondiale a Comerțului, dând naștere fenomenului cunoscut drept alterglobalizare, sau campania pentru justiție globală, o „mișcare a mișcărilor” complexă, anti-capitalistă, descrisă în general ca anarhistă. În același an, James Bond s-a confruntat cu Victor Zokas, alias Renard, în filmul Lumea e prea mică (The World is Not Enough). Renard, fost ofițer sovietic KGB, brutal chiar și după standardele oponenților lui Bond, este, de asemenea, anarhist. Antecedentele sale îl descriu ca pe un mercenar asasin, în slujba organizațiilor anticapitaliste, înainte ca mișcarea alterglobalizării să intre în atenția presei.

    La un anumit nivel, este ușor de făcut diferența între ficțiune și realitate. Renard este produsul scenariștilor și producătorilor de film, pe când sabotajul din Seattle reprezintă istorie documentată. La un alt nivel, însă, aplicarea etichetei de anarhism atât asasinului, cât și mișcării de stradă generează confuzie: ficțiunea pare să surprindă ceva din realitate. Publicul de cinema ar putea să treacă peste neîncrederea suscitată de povestea glonțului imposibil de înlăturat din creierul lui Renard, dar instabilitatea emoțională indusă de acesta și care stă la baza anarhismului său nu par a avea nevoie de explicații. Dimpotrivă, cruzimea și încăpățânarea sa sprijină o viziune asupra anarhismului adânc înrădăcinată, care continuă să influențeze analiza mișcărilor activiste. Cu siguranță, anarhismul adepților alterglobalizării nu a fost automat condamnat ca fiind sadic, agresiv sau răzbunător, dar politicieni de frunte ai vremii au comentat asupra periculosului amestec de vandali și clovni pe care l-au atras: mișcarea a fost discreditată ca neechilibrată și insuficient raționalizată. Odată ce protestele de stradă au adus daune proprietăților, cum s-a întâmplat în Gothenburg cu ocazia summit-ului din 2001, autoritățile s-au mobilizat împotriva „anarhiștilor” din rândurile protestatarilor. Și înainte, și după aceea, folosirea termenului „anarhism” dădea undă verde acțiunilor agresive ale autorităților, iar mișcarea pentru justiție globală nu a constituit o excepție. Protestatarii care s-au adunat la Genova, în 2001, pentru summitul G8, au fost întâmpinați cu violență de către poliție…” (Ruth Kinna, 2019)

    A gândi ca un anarhist

    În 1919, sculptorul și tipograful Eric Gill scria publicației Burlington Magazine, pentru a protesta împotriva propunerilor lui Sir Frederic Kenyon, adresate Comisiei imperiale a mormintelor de război. Comisia fusese înființată în mai 1917, pentru identificarea mormintelor soldaților și pentru declararea ca decedați a celor ale căror morminte nu erau cunoscute. La sfârșitul Primului Război Mondial, trei arhitecți notabili, Sir Edwin Lutyens, Sir Herbert Baker și Sir Reginald Blomfeld, au fost solicitați pentru a concepe planurile cimitirelor militare. Kenyon, director la British Museum, urma să dea coerență planurilor arhitecturale. În raportul său din noiembrie 1918, a solicitat Comisiei adoptarea principiului echității: „ceea ce se face pentru unul, să se facă pentru toți, și toți, indiferent de gradul militar sau poziția în viața civilă, să aibă tratament egal în ceea ce privește mormintele”. Practic, echitatea impunea Comisiei responsabilitatea pentru conceperea memorialelor individuale și pentru planul cimitirelor. Eforturile „nu pot fi lăsate în seama inițiativei individuale”, deoarece rezultate „satisfăcătoare” nu puteau fi obținute în lipsa „banilor și a bunului gust”. În cele mai multe din cazuri, exista riscul ca „monumentele să nu fie ridicate, sau să fie de calitate inferioară”. Cimitirele ar fi ajuns să arate precum curțile bisericilor engleze: îngrămădiri „haotice” de monumente, al căror efect ar fi „nedemn și lipsit de inspirație”, iar „simțul camaraderiei și al efortului comun s-ar pierde”.

    Cumulând echitatea cu regularizarea, Kenyon recomanda ca pietrele funerare individuale să menționeze numele, gradul, regimentul și data morții. Familiile puteau include o mențiune aleasă dintr-un număr limitat de inscripții standard, dar fără „efuziuni, versuri sentimentale” care ar fi compromis idealul militar menit să dea „impresia unui batalion la paradă” și să sugereze „spiritul disciplinei și ordinii care constituie sufletul armatei” . Una dintre concesiunile majore făcute „variației în uniformitate” era ca emblemele regimentelor să fie încorporate în pietrele funerare.

    Gill obiecta împotriva viziunii lui Kenyon, subliniind legătura dintre egalitarianismul corupt al acestuia și procesele de producție de masă pe care integritatea arhitecturală le presupunea. Comisia era îndreptățită să solicite opinia arhitecților, dar nu să le cedeze „conducerea”. „Conceperea monumentelor îi privește pe cei care le ridică”, respectiv, sculptorii și pietrarii. El însuși sculptor, Gill avea un neîndoielnic interes în a-și asigura unele din contractele oferite de Comisie, dar argumentele sale făceau referire la relațiile sociale pe care le-ar fi întărit demersul. Dacă sarcina gravării pietrelor funerare ar fi fost încredințată de Comisie sculptorilor, s-ar fi atins obiectivul echității cerute de Kenyon și redarea „sentimentului națiunii, pentru bogați și săraci deopotrivă”. Protestul său gravita în jurul puterii și al proprietății:

    Atitudinea comisiei este ușor de înțeles, cum este și cazul tendinței timpului nostru de a impune ideile câtorva asupra celor mai mulți, mascând cu grijă procesul sub aparența simpatiei democratice și a reformei sociale. Prin urmare, ideea ca jumătate de milion de pietre funerare să fie concepute după ideile câtorva arhitecți (idee demnă de tendința prusacă sau ptolemaică) și nu în acord cu mii de pietrari și 20 milioane de rude nu este surprinzătoare; sub pretextul comemorării „simțului camaraderiei și al efortului comun” și a „spiritului de disciplină și ordine” etc., se urmărea eliminarea tendinței rudelor de a avea un control personal asupra monumentelor .

    Gill vedea apelul lui Kenyon la echitate ca nesincer, menit să conducă la înregimentare și conformitate, iar viziunea sa asupra cimitirului ca batalion la paradă, total neinspirată. Pentru exemplificare, Gill nota: „O mulțime adunată în Trafalgar Square este impresionantă; dar dacă este înlocuită cu un număr egal de manechine de croitorie, rezultatul, oricât de arhitectural ar fi, nu ar fi la fel de impresionant” . Pentru a-i onora cu adevărat pe cei căzuți în luptă, Comisia trebuia să se asigure că sunt comemorați ca tați, frați, iubiți și fii, nu ca rotițe ale unei sângeroase mașinării de luptă, mod în care familiile

    i-ar fi pierdut pe cei dragi. Gill punea la îndoială implicațiile legale ale propunerii lui Kenyon – corpurile decedaților și pământul în care se aflau constituiau „proprietatea absolută a guvernului” ? Indiferent de situație, el concluziona că soldaților li se ceruse să-și sacrifice viața pentru binele națiunii și acum li se cerea să-și sacrifice și moartea.

    Obiecțiile lui Gill au fost ignorate, dar în demersul său exprima un profund și explicit sentiment anarhist, evidențiind direcția, interesele, orizontul și spiritul anarhismului. Direcția era individuală, subliniată de Gill prin dorința ca sculptorii și rudele să fie cei care decid cum să comemoreze decedații. El credea că viața este îmbogățită prin abilitatea indivizilor de a lua propriile decizii și, din contră, sărăcită – atunci când deciziile sunt delegate altor factori, indiferent ce virtuți sau calificări ar poseda aceștia din urmă. Așa cum evidenția în scrisoare, Comisia „nu avea niciun drept să dicteze rudelor ce pot și ce nu pot să graveze pe pietrele funerare” sau cum ar trebui să fie comemorați decedații – avea puterea de a o face, dar „nu avea dreptul… de a înrobi intelectual, moral, estetic sau fizic nici măcar un singur om, în niciun caz un mare număr de oameni” . Conștientizând că judecata individuală implica responsabilitate, Gill accepta faptul că indivizii pot greși, dar același lucru este valabil și pentru guverne, iar consecințele erorilor acestora se dovedeau, de regulă, mult mai mari..

    36,00 lei
  • (0)

    Frăția Spionilor

    Autor(i): Gabriel I. Nastase , Bogdan A. Papadie

    Nr. pagini: 256 pagini

    Anul apariţiei: 2023

    Editura: NEVERLAND

    Profit, societate de consum, indatorare, noi forme de sclavie, dependenta de elite inculte (singura cultura a acestor elite ale umbrei fiind cea a banului), om-consumator, om-dator, om-dependent, om-de-nimic…

    Care este rolul serviciilor secrete in toata aceasta nebunie a luptei pentru putere si dominatie planetara? Abia acum au intrat serviciile secrete in acest vortex, sau sunt implicate de cand exista oameni, interese si putere?

    Raspunsul autorilor este acela ca exista, de cand lumea si pamantul, un razboi continuu fara de care n-ar exista nici gandul, nici securitatea, nici lumea si nici viata. Acest razboi se numeste cunoastere, care inseamna informatie asimilata, adica nedeterminare inlaturata. Iar serviciile de informatii sunt senzorii, ochii, urechile, analizatorii si sintetizatorii informatiei, care este esenta fiintei umane, a societatii, a securitatii si a vietii.

    Cartea de fata schiteaza istoria spionajului mondial si regruparea fortelor implicate de-a lungul veacurilor in confruntarile secrete. Se doreste a fi o introducere in lumea discreta a spionajului, necesara pentru a intelege mai bine faptele si deciziile eroilor implicati in decizii care influenteaza viata tuturor oamenilor

    49,90 lei
  • Out Of Stock
    (0)

    Expansiunea maghiară în Transilvania

    Autor(i): Alexandru Madgearu

    Nr. pagini: 371 pagini

    Editura: Cetatea de Scaun

    Expansiunea ungurilor spre teritoriile vecine bogate în resurse era inevitabilă. Ea a început chiar din momentul creştinării, care a coincis cu încoronarea regelui Ştefan I, după ce se atinsese deja limita naturală a Munţilor Apuseni (prin supunerea voievodatului din Bihor), şi după ce încetase dominaţia bulgară la nord de Dunăre. Regiunea bogată în sare şi nu numai situată „dincolo de pădure” trebuia şi putea fi cucerită de tânărul stat creştin condus de Ştefan I. Aproape concomitent au fost lichidate cele două centre de putere rivale, din zona Clujului şi de pe cursul inferior al Mureşului, iar astfel era deschisă calea spre a doua limită naturală, cea a Carpaţilor Orientali şi Meridionali. Acest proces de expansiune s-a desfăşurat treptat, el durând circa un secol şi jumătate.

    Alexandru Madgearu

    39,00 lei
  • (0)

    Originile decalajului nostru față de Occident

    Autor(i): Dan Velicu

    Nr. pagini: 358 pagini

    Editura: Cetatea de Scaun

    Structurile definitivate în secolul XIX – fie economice, fie sociale – au fost atât de puternice, încât nici politicile anilor 1920, nici revoluția industrială din anii 1960-1970 și nici ultimii 26 de ani nu au reușit să le schimbe în substanța lor.

    La 10 ani de la aderarea la Uniunea europeană, România continuă să fie o societate polarizată extrem, care, în pofida unei „creșteri economiceˮ zgomotos clamate, nu reușește să atingă un nivel superior de „dezvoltare economicăˮ.

    Asemenea Vechiului regat de la 1914, societatea este fracturată în două lumi complet diferite, care par să nu se întâlnească vreodată, și probabil că nici nu se întâlnesc.

    Cel puțin jumătate din populația țării trăiește în conti­nuare într-o economie autarhică, iar cealaltă jumătate se regăsește într-o altă economie, dar o economie extrem de dependentă de piața externă.

    Chiar dacă este evident astăzi că dependența poate produce și creștere economică, asistăm la un real paradox al unei economii periferice: pe de o parte, România este pe cale să devină o putere europeană în sfera IT-ului sau chiar a unui sector de cercetare științifică, dacă avem în vedere celebrul laser de la Măgurele și, pe de altă parte, continuă să se mențină în topul negru al sărăciei, al aban­donului școlar și analfabetismului, al serviciilor medicale precare, astfel încât s-ar părea că totul s-a schim­bat de la 1900 și, în esență, mai nimic.

    Să încercăm, dincolo de ideologii sau populisme pro­europene, să proiectăm alte direcții de evoluție economică – compatibile, de altfel, cu mediul Uniunii din care facem parte –, pentru a revigora piața internă, pentru a introduce în circuit o forță de muncă prost sau complet neutilizată în spațiul rural ar fi o concluzie la care conduce, indirect, textul acestei lucrări.

    Altfel, riscăm să rămânem blocați decenii în șir în aceleași structuri, care nu pot să reducă decalajele exis­tente, iar labirintul va rămâne în continuare aparent fără ieșire.

    42,00 lei
  • (0)

    Istoria Romei. Imperiul sub forma Dominatului – Vol.V

    Autor(i): Aurelia Gidro, Romulus Gidro

    Nr. pagini: 288 pagini

    Anul apariţiei: 2023

    Editura: Pro Universitaria

    Exista multe lucrari publicate despre istoria Romei, unele purtand semnaturile unor autori prestigiosi, toate marcand in stil propriu nasterea, evolutia, decaderea si disparitia unuia din cele mai importante imperii antice. Numerosii istorici care s-au aplecat de-a lungul veacurilor asupra evolutiei Romei antice ne creeaza sentimentul de solidaritate in demersul de a reliefa atat drumul institutiilor publice, cat si evidenterea realitatii vietii cotidiene a locuitorilor acestui stat. Acesta a  evoluat de la stadiul de insignifianta adunatura de colibe subpamantene la pozitia de metropola uriasa pentru acele vremuri. Incercarea noastra isi  are izvorul in dorinta de a oferi unui public cititor o lucrare cu caracter general despre istoria Romei, fara a avea pretentii de unicitate intr-un ocean de scrieri ce au o astfel de frumoasa si seducatoare tema.

    Consideram ca istoria Romei este mereu actuala, gandirea si intelepciunea anticilor nostri precursori dand nastere unor institutii politico-juridice care sunt viabile si astazi si constituie modele pentru diverse structuri statale si sisteme juridice. Pentru orice om civilizat si minimum cultivat este imposibil sa ignore Roma si pe romanii sai care ne-au lasat mostenire institutii, concepte si un adevarat tezaur de denominatiuni, expresii, dictoane si maxime care circula astazi de parca acestea s-ar fi nascut ieri. Astfel de elemente de cultura si civilizatie au capatat caracter de universalitate si permanenta.

    39,90 lei