• (0)

    Boierii Golești. Din vremea renașterii naționale. Volumul 1

    42,50 lei

    Autor: George Fotino

    Nr. pagini: 288  pagini

    An: 2024

    Editura: Paul Editions

    Fiecare cuvânt din scrisorile Goleștilor respiră adevărul. Valoarea cuvântului este întreagă. Accentul de sinceritate este atât de veridic încât te subjugă. De aceea chipurile oamenilor care răsar din scrisori sunt autentice și vii.

    Izvodind din ele mai mult nota sufletească a acestei epoci și a oamenilor care au trăit-o din plin, identificându-se prin aspirații, pătimiri și izbânzi cu însăși Renașterea noastră națională, râvnim mai puțin la reconstituirea și însușirea faptelor însăși – în mare parte, de altfel, cunoscute – cât la evocarea veridică – prin autentice documente – a unor vremuri apuse, din care a răsărit România noastră, și a unor oameni care au adus istoriei acesteia jertfă și iubire.

    Dăm astăzi la iveală acest material documentar care răstrânge licăriri asupra anilor care au precedat și urmat anului revoluționar 1848 cum și asupra revoluției însăși din acest an, dar în care, mai ales, destăinuiește nota sufletească a societății românești din aea vreme și îndeosebi a boierilor Golești, al căror rost în epoca revoluționară a fost atât de însemnat.

  • (0)

    Casa de nebuni a Atenei

    42,50 lei

    AUTOR: Thanas Medi

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 358

    EDITURA: Eikon

    Trebuia să fie acolo înainte de șapte. La ei! Era atât de speriată de ei, i se păreau atât de înfricoșători, încât nici în vis n-ar fi vrut să-i vadă. Nici nu îndrăznea să-i pomenească cu acea poreclă cunoscută pe care le-o punea toată lumea, deși nu-i făcuseră niciodată vreun rău. Îi ținea la distanță, ca să nu-i năpădească creierul și astfel se consola cu vinovăția de a nu avea serviciu, și deci, nu o lega nimic de ei. Întrucât ei nu făceau umbră pământului, nu existau și nu s-ar fi împiedicat de ei. Undeva deasupra străzii Thivon, una dintre arterele cu cel mai intens trafic rutier din partea de vest a Atenei, luă autobuzul 732. Era plin de oameni, înghesuiți ca sardelele, care se grăbeau la muncă. Cu greu a reușit să-și facă loc și să se agațe de bara verticală de lângă ușa principală. Găsi drept cea mai bună soluție pentru moment, să-și lase privirea să-i alunece dincolo de geamul aburit al ferestrei din față. Acolo, unde totul se rostogolea cu rapiditate, un amestec de clădiri, copaci, dar și lumini și stele, care se stingeau continuu spre cer. Se cufundă înlăuntrul său din cap până în picioare pentru a se simți mai bine și a uita încotro merge, locul în care avea să înceapă noua muncă, pe „ei”, oamenii înfiorători care o așteptau. Se agăță de o stea care strălucea mai tare, de parcă s-ar fi prins de trecutul său îndepărtat, de vremea când era cineva. Plângea sufletul în ea pentru puțină mândrie, pentru puțin mai multă demnitate, iar zicala aceea bine-cunoscută „Munca este onoare” i se păru un nimic, o expresie mai perimată ca oricând. Pentru că asta era și ea însăși: un mare nimic. Ajunsese la limita de jos, nivelul zero al abilității și înțelegerii umane. Avea să facă cea mai banală, cea mai lamentabilă muncă, pe care o evitase întotdeauna: femeie de serviciu! Pentru a da cu mătura și mopul, pentru a curăța podeaua de gunoaie, de murdăria și scuipatul altora (în special al lor), nu credea că e nevoie de cine știe câtă minte. Era suficient să ai brațe, brațe puternice. Nimeni nu mai avea nevoie de înclinațiile, visele, dorințele, creierul ei. Să fii o ființă fără cap, doar cu corp, mușchi și stomac, era mult mai bine.

  • (0)

    Anatomia și fiziologia lui A

    42,50 lei

    AUTOR: Christian Crăciun

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 204

    EDITURA: Eikon

    „Aici găsim din nou aplicată una dintre ideile de forță ale profesorului Crăciun, anume că poezia nu este metaforă, ci metamorfoză. Poezia nu doar că sugerează, simbolizează, semnifică ceva, ci pur și simplu intervine în viață și o modifică, așa cum îngerul intervine în destin. Forța transfiguratoare a poeziei vine din aceea că ea conține nu doar un sistem de semne și sensuri, ci și o energie, un dinamism intern care produce vertij sau, cu trimitere directă la Ezra Pound, de-a dreptul vortex. În acest fel explică eseistul faptul că de la un moment încolo Nichita Stănescu renunță la scrierea textelor, căci scrisul este prea abstract, și dictează pur și simplu poemele, le vorbește. În dictare poezia redobândește plinătatea ei corporală, vocală, orală, gestuală, teatrală chiar, devine aură vizibil-audibilă a poetului. Iar dacă a fost cineva care să fi provocat un vortex în poezia română, acela a fost Nichita.” Vianu Mureșan

  • (0)

    Mahalaua civilizației

    42,50 lei

    AUTOR: Alexandru Cristian Surcel

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 354

    EDITURA: Eikon

    Alexandru Cristian Surcel este membru al Baroului București de la 1 septembrie 1999, avocat, dar și titular al altor funcții cu caracter juridic în sectorul privat sau public. În anii 1994-1996, student fiind, Alexandru Cristian Surcel a lucrat pentru Trustul de Presă Eduard Victor Gugui, care publica săptămânalul „Baricada” și cotidianul „Meridian”, titluri de referință din presa scrisă a democrației timpurii post-decembriste. Spre finalul acestei scurte cariere de mass media, el a deținut propria rubrică politică, care a inspirat titlul volumului de față.

    Alexandru Cristian Surcel și-a construit un profil de activist civic și politic în două perioade distincte, una timpurie în 1989 și în anii ‘90, și una de maturitate, de la evenimentele anilor 2012-2019 în prezent.

    Blogger și autor de articole publicate pe platforma Contributors, Alexandru Cristian Surcel se află cu prezenta lucrare la cea de-a patra incursiune de autor în multiversul livresc, după editarea și publicarea postumă a cărții autobiografice „Torentul de sub punte” (Editura Argonaut, Cluj-Napoca, 2018), scrisă în anii 1979-1981 de bunicul matern, Gabriel Becke, despre experiența deportării în gulagurile din Donbas în anii 1945-1949, după contribuția la volumul colectiv „USR – nașterea și patologiile unui partid: mărturii din culise”, coordonat de Anca Goja și Dan Lungu (Editura GRI, București, 2022), și, mai ales, după debutul ca unic autor cu cartea de non-ficțiune „Marginile Marii Uniri, o perspectivă polemică, francmasonică și profană” (Editura Vremea, București, 2023).

  • (0)

    O poveste de Crăciun – Regina Maria a României

    42,50 lei

    Autor(i): Regina Maria a României

    Nr. pagini: 32 pagini

    An aparitie: 2021

    Editura: Neverland

    O poveste de iarna – scrisa de Regina Maria este un gram de emoție pentru cititorii cei mici, dar și pentru cei mari. O plasmuire pe care daca o vei citi, nu doar ca vei ramane cuprins de magia iernii și a sarbatorilor, ci vei imbrațișa și o serie de trairi unice – credința, magie, invațaturi – toate surprinse intr-o poveste gandita de unica Regina Maria.Regina cunoștea foarte bine satul romanesc, ii iubea pe țarani și in plus, știa sa depene povești cu un farmec inconfundabil. Asta se vede și din povestea de fața, ce nu poate decat sa ne inaripeze sufletele, pregatindu-le pentru intalnirea cu pruncul Iisus.

  • (0)

    Ajuta-te singur!…

    42,50 lei

    Autor: Samuel Smiles

    Nr. pagini: 304  pagini

    An: 2024

    Editura: Paul Editions

    „Ajută-te, căci şi Dumnezeu te va ajuta“ este o maximă al cărei preţ a fost de mult statornicit şi care închide într- un cadru din cele mai strâmte, roadele celei mai întinse experienţe. Spiritul de spontaneitate individuală este izvorul oricărei dezvoltări normale a individului, şi când el se dezvoltă la un mare număr de oameni, alcătuieşte adevărata temelie a puterii şi a vigoarei naţionale. Pe cât ajutorul venit din afară e moleşitor în efecte, pe atât cel cevine dinăuntru este totdeauna întăritor.

  • (0)

    Jurnalul unui motan

    42,50 lei

    Autor: Elena Farago

    Nr. pagini: 96  pagini

    An: 2024

    Editura: Paul Editions

    Ziarul meu! Am şi eu un ziar!… Şi când mă gândesc că nu mai departe decât azi-dimineaţă nu ştiam încă nici adevăratul înţeles al cuvântului ziar!

    Eu credeam că ziar sau jurnal se numesc numai gazetele pe care le citesc domnii. Aşa auzisem de la toată lumea pe care o cunosc şi nici în cărţile Duduiei n-am găsit vreo altă desluşire.

  • (0)

    Leagănul civilizației europene. Elada, Roma și Bizanțul

    42,50 lei

    Autor(i): Jackson Poliakoff

    Nr. pagini: 192 pagini

    An aparitie: 2025

    Editura: Neverland

    Docu-drame și mituri controversate despre Ingrid Bergman, o legenda a cinematografiei universale cu o viața care bate filmul…Potrivit revistei Life, impresia pe care a lasat-o la Hollywood dupa ce a turnat aici primul ei film – Intermezzo – a fost cea a unei „fete înalte, cu parul castaniu-deschis și ochi albaștri, care era dureros de timida, dar prietenoasa și cu un zâmbet cald, neprefacut“.Hollywood devine caminul lui Ingrid Bergman timp de un deceniu, dar îl parasește când, în urma unei aventuri extraconjugale, ramâne însarcinata cu pasionalul regizor Roberto Rosselini. Dar lumea înca nu era pregatita sa accepte ca „o calugarița se poate îndragosti de un italian“. Dimpotriva, publicul prefera imaginea ei enigmatica din Casablanca, pelicula definitorie a epocii, când America se pregatea sa intre în razboi.

    Ingrid era departe de imaginea standard a unei „papușele“ de pe platourile marilor studiouri. Era înalta, având – la 1,75 metri – un ascendent fizic evident asupra celebrului sau partener din Casablanca, Humphrey Bogart, caruia i-au trebuit pantofi cu talpa de 7,6 centimetri (!) ca sa nu para „ridicol de scund“. (Din același motiv, unui alt actor cu care ea trebuia sa filmeze scene romantice într-o producție similara i s-au construit rampe speciale pe platou!) De asemenea, nu accepta decât un machiaj extrem de simplu, refuzând „orbirea sintetica“ practicata de regula în cazul altor vedete feminine.

    O femeie asumata, casatorita – și divorțata – de trei ori, mama a patru copii, Ingrid Bergman a șocat și prin numarul relativ mare de celebritați din industria cinematografica cu care a avut relații patimașe, de la Spencer Tracy la Gregory Peck sau de la Gary Cooper la Howard Hughes.

    Mai târziu, celebra ei fiica Isabella Rossellini declara: „Ea a aratat ca femeile sunt independente, ca vor sa-și spuna propria poveste, vor sa preia inițiativa, dar nu pot pentru ca, adesea, cultura noastra sociala nu le permite femeilor sa se rupa de anumite reguli“.

  • (0)

    Umbra Turnului Babel peste piramide. Imperiile antichității: Egipt, Babilon, Sumer, Asiria, Fenicia

    42,50 lei

    Autor(i): Dan-Silviu Boerescu

    Nr. pagini: 208 pagini

    An aparitie: 2025

    Editura: Neverland

    Între imperiile Antichitații, Egiptul, Babilonul, Sumerul, Asiria sau Fenicia au reprezentat forme speciale de agregare a societații, care au creat deopotriva mituri seducatoare și structuri politico-militare solide, apte sa susțina civilizații înfloritoare, trasând evoluția umanitații între Mesopotamia și Valea Nilului.Sumerul pare sa fie primul loc din lume „guvernat“ de cuvântul scris – faimoasa scriere cuneiforma –, ceea ce a marcat începutul propriu-zis al istoriei omenirii.

    Iar Babilonul nu este numai legenda Turnului Babel, o poveste emblematica despre diversitatea culturala, regasita și în Biblie, ci și construcția imperiala a unor straluciți conducatori, precum Hammurabi sau Nabucodonosor.

    Polii de putere din bogatul bazin economic al Mesopotamiei au alternat între Asiria și Babilon. Dupa ce a fost cucerit și distrus de invadatorii asirieni, Babilonul a renascut spectaculos.

    Vreme de milenii, Egiptul Antic a proiectat Divinitatea pe Pamânt, faraonul preluând adesea semnificația lui Ra, zeul suprem – Soarele. Dar, în egala masura, ca instituție sociala ordonatoare, cu toate „accidentele“ de creștere inerente, a funcționat impecabil, generând o civilizație remarcabila, perpetuata – nu doar simbolic – prin piramidele și templele din Valea Regilor, care continua sa ne fascineze și astazi…

  • (0)

    Ortodoxie și naționalism economic

    42,50 lei

    Autor(i): Iurie Roșca

    Nr. pagini: 367 pagini

    An: 2017

    Editura: Mica Valahie

    Aceasta culegere inmanuncheaza articole aparute in perioada cuprinsa intre vara lui 2014 si sfarsitul anului 2016. Facem acest efort, deoarece omul de azi este atat de grabit, incat poate nu reuseste sa urmareasca niste articole ce apar pe saituri, care se inscriu in ceea ce se numeste la ora actuala media de alternativa, adica una care merge impotriva curentului general, dominat de eurolatrie, occidentomanie, spirit de vasalitate si chingi (neo)liberale.

    Selectia facuta a vizat doar acele articole, care depasesc cadrul unor polemici de moment, circumstantiale, mai putin relevante pentru viziunea autorului asupra unor procese mai generale.

    Printre acestea se regaseste si o serie de recenzii sau prezentari mai ample ale unor carti aparute in diverse tari, in engleza sau franceza, dar si in romana, pe care le-am gasit utile pentru intelegerea unor fenomene de ordin geopolitic, economic si cultural, care marcheaza lumea de azi, afectand in mod direct interesele nationale, identitatea colectiva si perspectivele noastre de afirmare si dainuire in istorie.

    Au fost incluse in acest volum si cateva texte semnificative, traduse din rusa si franceza, apartinand unor ganditori de ieri si de azi, care consuna perfect cu viziunea autorului.

  • (0)

    N. I. Herescu – un aristocrat al culturii române

    42,50 lei

    Autor(i): Mihaela Albu

    Nr. pagini: 262 pagini

    An: 2021

    Editura: AIUS Printed

    “Deasupra mormintelor, oamenii arunca flori si uitare. Murim de doua ori: o data ca oameni si a doua oara in amintirea celorlalti. Pentru oamenii mari a doua moarte este cea adevarata”, scria clasicistul, scriitorul, traducatorul, jurnalistul, “profesorul de boierie” (cum il caracterizase V. Ierunca), acela cu a carui moarte “se duce ultimul aristocrat al exilului” (cum scria cu durere M. Eliade). Este vorba despre N. I. Herescu, iar aceasta carte (alaturi de altele dedicate lui) este menita sa lupte impotriva ,,mortii” unui aristocrat al culturii romane. – Mihaela Albu
    In spatiul cultural romanesc, cartea pe care cititorii de azi o asteptau mai demult – pregatiti fiind de o editie partiala a operei protagonistului (N. I. Herescu, Destin fara moarte. Pentru clasicism, ed. MNLR, 2011) – se datoreaza celei mai autorizate exegete a operei si biografiei lui N. I. Herescu: profesoara Mihaela Albu. Titlului cartii ne-am putea ingadui sa-i facem o adaugire doar mentala, insa cu puternice rezonante etice: N. I. Herescu a fost – asa cum reia autoarea, partial, cunoscuta sintagma calificativa a lui Mircea Eliade -, intr-adevar, ultimul aristocrat, dar un aristocrat erou al culturii romane, respectiv al culturii romane aflate in exil. – Liviu Franga
  • (0)

    Rebus. Colecție 2022

    42,50 lei

    Autor(i): –

    Anul apariției: 2023

    Pachetul conține toate numerele revistei Rebus din anul 2022 (#1 – #12)

    Cadou: Almanah Rebus de buzunar 2023

    Editura: Crisis Press